2016
С 367 к.с. Audi RS 3 е един от най-бързите компактни модели на пазара. След като той беше преработен от тунера МТМ, вече развива 502! С тях и благодарение на quattro-задвижването си, боядисаният в сив цвят RS 3 R се изстрелва за 3,6 сек до 100 км/ч – и ускорява чак до 300.
От ауспуховите тръби отеква дяволски тътен
За съжаление днес няма да имаме възможност да покараме колата – но МТМ ни разрешава поне акустична проверка на „петака“. Когато чуете това, което отеква от двете овални ауспухови тръби, се чудите дали настъпвате газта на тази кола или звукът идва от другаде. Признаваме, че дори в заводско изпълнение 5-цилиндровият мотор звучи истински добре, но тук „гласът“ му е на друго ниво. Струващата 8500 лева ауспухова система с клапи свисти и гърми така, сякаш при натискане на педала пришпорвате по-голям мотор. „Петакът“ напомня на атмосферния V10 от Lamborghini Huracán – колкото и да не ви се вярва.
И тъй като нямаме възможност да излезем на пистата, обръщаме малко по-сериозно внимание на интериора – който е истински благороден. Облеченият частично в алкантара волан се хваща удобно. По табелките и стелките с логото на МТМ веднага разбирате, че това не е серийно RS 3. Момент, седалките също не са серийни. При по-внимателна проверка прави впечатление, че опорите за бедрата са по-силно изразени, промени в контурите има и нагоре. След наше запитване тунерите разкриха, че тапицерията на седалките е изцяло нова.
Визията на тунингования „властелин на пръстените“ остава приятно семпла
Червените шевове също са нови – но спокойно биха могли да минат за серийни, толкова качествена е изработката. Декоративната „решетка“ е пренесена и върху подлакътника, вратите и възглавничките за коленете отстрани на скоростния лост – и се връзва прекрасно с цвета на коланите. Прекрояването на интериора отнема на специалистите една седмица. Междувременно техните колеги се заемат с мотора. За увеличението на мощността е поставено ново турбо с турбопътища, осигуряващи по-добро водене на въздушната струя – и така двигателят „дърпа“ по-мощно при ниски обороти. По отношение на визията МТМ се отказва от очебийни спойлери и ефектни цветове. Отвън клиентите могат да поръчат някои карбонови детайли (добавка за предната броня за 2400 лв., капаци за огледалата за 1100 лв. и дифузьор за 5000 лв.), спортно окачване и черни 19-цолови джанти. Така цялостната преработка на модела отнема максимум две седмици. Изложбеният експонат струва 198 000 лева – от които само за тунинга на двигателя се падат 37 000.
Извод
198 000 лева за Audi A3 ви се струват прекалено много? Да… така е – само че това Audi звучи като Lamborghini, ускорява като Porsche и е практично като Opel. За мен, моля, без червените ивици. Защото не всеки трябва да знае колко „коня“ има под капака.