2017
Ръката се придвижва напред, между двата уреда, със средния пръст повдигаш малката пластина, а показалецът търси скрития под нея бутон. Старт! Всеки път, когато двигателят стартира и двата цилиндъра с въздушно охлаждане започнат да танцуват, сърцето подскача до небето, а от ауспуха излизат първите сини облачета дим. Затова не се учудвайте, ако мъжът зад волана започне да си представя, че пред него се върти перка. Може би отляво стои самолетен механик и с ръце дава указания за стартиране? Нека го оставим – мъжът отдавна се е потопил в своя филм. С малката разлика, че Morgan Threewheeler е истински.
От стартовия бугон до едното задвижващо колело отзад, от джантите със спици до многото детайли, напомнящи за самолетите: дългия преден капак, масивните двупозиционни прекъсвачи, фрезованите педали, откритите носачи на предната ос, тесните седалки… Да, но Threewheeler. Това странно нещо без покрив, прозорци, подглавници, АВS, въздушни възглавници, тоест без всичко онова, което прави управляването на автомобил сигурно и удобно, не е нищо друго освен играчка! Playstation за поколението на парните машини. „Нещо, от което светът не се нуждае“, казва Луц Леберфингер и се смее. Първият екземпляр бе представен в Германия на Harley Days в Хамбург. Наобикалян, зяпан, харесван и опипван.
Многократно бе задаван въпросът: „Може ли да седна ?“ Внимание, господа, тесният кокпит не позволява бирен кoрем. При това Тhreewheeler е брат по душа на Harley. От една страна, защото отпред работи двигател S&S (не казвайте Harley, че ще си навлечете проблеми) Тоест, S&S! Изглежда като Harley, звучи като Harley, има два цилиндъра, 1917 куб. см с въздушно охлаждане и 115 к.с. От друга страна, Morgan – точно както Harley – вади от сандъка стара идея: марката стартира през 1909 г. с триколки, а производството им продължава до 1952 г. Причината – автомобилните водачи в Англия искат да имат покрив над главата си, а и им е писнало от бойни самолети. Разбираемо е. Тaкa Morgan става популярен с причудливостга си да произвежда роудстъри с четири колела и до днес. Също толкова търсени и обожавани, както и през 1936 г. Ясно ли е всичко? Хора та от Morgan разбират от играчки за мъже?
„Лудите англичани“ са пренесли същия конструкционен принцип и при Threewheeler: стоманена рама, каросерия от ясеново дърво, покрита с алуминиеви планки. От Morgan са оставили всичко, което днес не ви е нужно при управление на автомобила – триколката тежи само 495 кг. Луц Леберфингер потрива доволно ръце. „Обзалагам се, че ще вдигне 100 км/ч за 4,5 секунди !“ Такъв резултат е дал и актуалният топмодел – Aero 8. Както знаем, залoзите в Англия са нещо толкова обичайно, колкотo и дъждът. Леберфингер обаче не казва, че 4,5 секунди в Threewheeler се усещат катo две секунди. Шофьорът наблюдава тънките предни колела през малкото стъкло и се доверява на физиката: новата предна ос с двойни триъгълни носачи е със следа 1,70 м, а задните колела са с гуми с размер 195 мм. Няма страшно – автомобилът няма да се преобърне! Специалистите информират за невероятни скорости в завои на този Morgan. За да усетите чара на Threewheeler, не ви е необходима скорост – още с влизане в тънкия корпус ще бъдете запленени. Фирмата от Малвърн Линк, досега не особено известна с креативния си мърчъндаизинг, предлага необичайни лепенки – така наречените Graphic Packs: разтворена паст на акула, кокардата на Royal Air Force или (нарисувани) дупки от куршуми за 140 евро.