Morgan Plus Six: този модел е вечен

1607
2020

Сваляме покрива от плат и излизаме на междуградския път. При температура от 6 градуса отоплението на седалките се опитва да осигури няколко мехура от изгаряне по задните части на водача. Останалата част от тялото се справя с ледения вятър. Или поне поддържа ума хладен. А пилотът на Morgan непременно се нуждае от такъв. Особено при боравенето с 6-цилиндровия агрегат на BMW с 340 к.с., който е доминиращ фактор в Plus Six. Присъстващият постоянно в звуково отношение мотор, който се използва и в новата Toyota Supra, едва ли ще ви стресне така здраво със своите 500 Нм както тук. В тежащия 1100 кг автомобил нещата изглеждат различно и това определено ще ви осигури студена пот на челото. С този турбодвигател роудстърът се превръща в супер спортен автомобил. Ще усетите невероятната лекота при изпреварване. Когато натиснете малко по-нервно педала на газта и 8-степенната автоматична трансмисия на ZF превключи светкавично на по-ниска предавка, ще откъснете с 15-20 дължини на автомобила колата, която изпреварвате – преди водачът да се е опомнил и да се върне в дясната лента.

Morgan im Sachsenwald

Контрол на сцеплението и ESP естествено отсъстват – кой би искал да къса и с тези традиции? Истинска благословия е, че хората от BMW са ударили рамо и при настройката на управлението и окачването. И действително такова високо ниво на прецизност на управлението и стабилност на окачването е новост за водача на Morgan. Едва при скорости над 140 км/ч Plus Six демонстрира нервност. Точно затова този Morgan не е направен за високи скорости по магистралата. Малко по-рязко движение на волана може да доведе до неспокойно пътно поведение. А максимална скорост от 267 км/ч? Респект за онзи, който се осмели да ги вдигне. Със свален покрив вятърът ще ви отвее главите дори и при 180 км/ч! Ние се учудихме, че страничните стъкла не излетяха по време на този ад. Plus Six може и по друг начин. Втората му натура се появява, когато извикате само десет процента от мощността, когато двигателят си върши работата звучно, но ненатрапчиво, и придвижва спокойно автомобила по междуградските пътища.

Със собствено тегло от един тон Plus Six е един от най-тежките автомобили в историята на марката

Изненадващо комфортното окачване му помага, а в тесните седалки с леко недостатъчна странична опора навлиза уют. За уюта се грижи и режимът на ръчно превключване на трансмисията. Огромният въртящ момент е достатъчен във всяка ситуация за изстрелване на лекия роудстър заедно с пасажерите. Така че, в зависимост от желаното темпо, превключете на някоя от по-високите предавки. За останалото се грижи десният крак. Накрая установяваме: истинско и неподправено усещане за роудстър, комбинирано със солидна мощност – имаше го и преди в Morgan. Новост е това, че сега в Plus Six можете да изтръгнете много повече от изключителната мощност, без да си развалите удоволствието от завоите, тъй като постоянно се налага да сте нащрек. Добра работа, Morgan! Достатъчна и за следващите десетилетия.

Morgan Plus Six

Двигател редови, 6 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно • Работен обем 2998 см3 Мощност 250 кВт (340 к.с.) при 5000 об/мин • макс. Въртящ момент 500 Нм при 1600 об/мин • Задвижване задно • Д/Ш/В 3890/1756/1220 мм Тегло (празен) 1075 кг • Ускорение 0–100 км/ч 4,2 сек • Макс. скорост 267 км/ч Разход 7,4 л Емисии CO2 180 г/км • Цена от 190 000 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин