Morgan Plus Six: този модел е вечен


16
юли
2020

ВРЕМЕТО ТЕЧЕ ПО РАЗЛИЧЕН НАЧИН в британското градче Малвърн. Там от 110 години се намира седалището на Morgan Motor Company. Точно до клуба по ръгби и типичните английски редови къщи. Близо 200 души работят за семейната фирма зад стените с червени тухли. Те произвеждат точно 800 автомобила годишно – разбира се, сглобяването става на ръка. Сред тях са 4/4 – в програмата от 1936 и с това най-дълго произвежданият сериен автомобил на света. Другояче формулирано: на теория Бирмингам е на час път с кола. В действителност обаче ги делят десетилетия. Останалата част от света работи по автомобилната революция.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ MORGAN-И В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

При Morgan животът е в миналото. Там няма разбиране за електрическата мобилност, автономното шофиране и спирането на двигателите с вътрешно горене. Тук се живее според традициите. През изминалите 110 години ръководството на фирмата се сменя само два пъти. След половин век и смъртта на основателя на фирмата Стенли Морган неговият син Питър поема бизнеса. След 40 години той от своя страна предава щафетата на своя син Чарлс. Горе-долу през такъв период Morgan пуска на пазара нов модел. Междувременно инвеститорите са осигурили спокойствие на фирмата, без да правят промени по отношение на ядрото на марката.

Корабният брезент с отвор за третия стоп се поставя от двама над покрива за под 5 секунди

Дали това се отнася и до новия Morgan Plus Six? На пръв поглед роудстърът се нарежда напълно в традиционната картина на марката. Издадени много встрани от каросерията, извити калници, миниатюрни врати и скосено предно стъкло, което определено буди съмнения относно името си. Освен това дълга „муцуна“, екстремно къса задница и две седалки непосредствено пред задната ос. Автомобилен барок и несъмнено Morgan по отношение на външния вид. Всичко както преди? Не съвсем. Новият Plus Six е получил някои не съвсем несъществени добавки, които будят недоволство у привържениците на марката. За първи път в историята на фирмата под капака тип „пеперуда“ има турбодвигател. И за първи път моторът е комбиниран с автоматична трансмисия. Все пак за-движването е на BMW, което при Morgan също е традиция. От 20 години насам баварците работят заедно с британците. Изцяло ново и при това собствено производство е алуминиевото шаси на Plus Six.

w Големият волан заблуждава, тъй като в него – както е обичайно за Morgan – няма въздушна възглавница. Също не е на борда: ESP

Сега удобно зад волана могат да седят и водачи с ръст над 1,90 метра. Освен това, захваната с нитове, болтове и залепена, каросерията притежава значително по-голяма устойчивост на усукване. Ако сте карали предшественика Plus 8, ще забележите разликата, качвайки се в Plus Six. Също така и редица модерни екстри като отопление на седалките, сервоуправление, централно заключване с дистанционно, дигитални уреди, превключвател на режимите на движение. Свиква се. Малко пришит изглежда пластмасовият лост за трансмисията на BMW. При базова цена от 190 000 лв. няма как да сте доволни. Все едно да носите каскет от туид с формата на бейзболна шапка. Not amusing. Друга странност: рамката от ясеново дърво. Дървената рама, върху която биват занитени и закрепени с болтове частите на каросерията, служи в Plus Six само като преходна част между алуминиевото шаси и пътническата клетка. Дървеният материал вече не е част от носещата конструкция.

Продължете на следващата страница

Още по темата