2023
Марката Monteverdi е една от емблемите на Швейцария в автомобилния свят през 70-те години. Нейният основател Петер Монтеверди, който е потомък на композитора Клаудио Монтеверди, най-напред става известен като автомобилен състезател. В края на 50-те и началото на 60-те години на миналия век той се състезава с конструирани от него „специални модели“, наречени MBM, като в същото време развива семейната фирма за ремонт на моторни превозни средства, основана от баща му. През 1967 г. започва и собствено производство на автомобили с марката Monteverdi.
Наред с популярните спортни купета с ефектен италиански дизайн и мощни американски двигатели, в сравнително кратък период от време фирмата предлага и бутикови серии от спортни седани с четири врати. Последният от тях, лансиран в периода 1982 – 1983 г., е наречен Tiara и се различава драстично от всички останали фирмени модели, защото това всъщност не е Monteverdi, а „замаскирана“ S-класа на Mercedes-Benz W126. Докато фигурира във фирмената номенклатура, моделът е изработен само в 3 екземпляра, като и в трите случая е използвана версията на W 126 с дълга база, а от оригиналния модел са запазени също така двигателят и интериорът.
Предната част на Tiara се отличава с ъгловат дизайн и вертикална, хромирана решетка, в която са вградени четири кръгли фара, като за целта предните калници и капакът на двигателя са частично видоизменени. Цялстното оформление на предната част би трябвало да напомня на предходната серията High-375 на Monteverdi, но някои хора намират и прилика с третата генерация на Alfa Romeo Alfetta. Линията на багажника също е по-геометрична, а задните светлини, които са взети от Peugeot 505, създават у непредубедения наблюдател асоциация с наскоро представения Rolls-Royce Silver Spirit. Броните също са напълно различни, като на мястото на големите пластмасови елементи на базовия модел, Монтеверди поставя много по-тесни, хромирани брони с гумена лайстна. Автомобилите се предлагат с двата най-големи 8-цилиндрови двигателя, налични в гамата на S-класата с работен обем 3,8 и 5,0 литра. Те не са подлагани на никаква допълнителна преработка и мощността им е съответно 204 и 231 к.с.
За разлика от предходния фирмен седан, наречен Sierra, при който интериорът е изцяло проектиран от Монтеверди, този на Tiara е почти идентичен с S-класата, с изключение на новия волан, украсен с емблемата на Monteverdi. Tiara разполага и с цялото оборудване, достъпно за премиум сегмента на Mercedes-Benz, включително климатик и някои от най-съвременните за онова време системи като ABS и въздушна възглавница, но по заявка може да се допълни и с типични за Monteverdi атрибути, като телевизор и диктофон. Цената на модела през 1982 г. е 172 000 швейцарски франка, а година по-късно става 187 000 швейцарски франка, което го прави почти три пъти по-скъп от Monteverdi Sierra и два пъти по-скъп от тогавашната S-класа на Mercedes-Benz.