Mitsubishi Outlander PHEV: SUV-ът с три сърца

Outlander Plug-in-Hybrid комбинира два електромотора с бензинов двигател – но неговата сила е спокойното придвижване из града


8
мар.
2016

С по един електромотор на предната и задната ос и с 2-литров бензинов двигател още през 2012 г. Mitsubishi лансира първия сериен SUV на планетата, който се зарежда от контакта. Оттогава досега Outlander PHEV се продава много добре – на вер- сията „с три сърца“ се дължат повече от половината реализации на модела в Европа и именно тя е най-продава- ният Plug-in хибрид на Стария континент.

Напразно ще търсите характеристика „системна мощност“ – автомоби- лът никога не работи при максимална мощност на отделните хибридни компоненти, а следи за оптималната комбинация от задвижващи агре- гати с оглед максималната енергийна ефективност

Напразно ще търсите характеристика „системна мощност“ – автомобилът никога не работи при максимална мощност на отделните хибридни компоненти, а следи за оптималната комбинация от задвижващи агрегати с оглед максималната енергийна ефективност

Последното изпълнение на простор- ното Mitsubishi от моделна година 2016 сякаш е заявка този победен ход да продължи. С подобните на бумеранг предни светлини сега екологичният SUV изглежда по-агресивен, като е запазил „джентълменското“ си отношение към околната среда. По норма SUV-ът се задоволява едва с 1,8 л на при заредени батерии – но когато токът свърши, консумацията е под 6 л: прекрасно постижение за толкова обемен автомобил. И въпреки че на дълъг път и при висока скорост каро- серията на Outlander се представя много добре (монтираните в пода батерии свалят центъра на тежестта), неговото идеално „поле за действие“ е градът. На магистрала бензиновият мотор работи прекалено шумно, а бордовият компютър отчита консумация над 10 л/100 км. По данни на производителя колата изминава изцяло на електричество над 50 км – т.е. двигателят с вътрешно горене може да почива месеци наред, ако работното ви място е разположено близо до дома ви.

Просторната каросерия е сред основните предимства на Outlander. Интериорът обаче не създава премиум усещане

Просторната каросерия е сред основните
предимства на Outlander. Интериорът обаче не създава премиум усещане

Извод

С безшумната си работа и с приятното ускорение при старт от светофар Outlander PHEV действа като хапче валериан в градския трафик – за което спомага и високата позиция на седене. За магистрала хибридният SUV може и да не е най-доброто решение, но за сметка на това каросерията е просторна – което прави колата идеална за семеен автомобил.

СИНЕРГИЯТА НА ТОКА И БЕНЗИНА 

Скоростен лост? Не – PHEV няма скоростна кутия. С местенето на селектора в режим D-B се контролира степента на регенерация на енергията

Скоростен лост? Не – PHEV няма скоростна
кутия. С местенето на селектора в режим D-B се контролира степента на регенерация на енергията

Outlander PHEV владее три режима на работа – на чист електромобил (със скорост до 120 км/ч), последователен хибриден (бензиновият мотор задвижва генератор с цел зареждане на батериите) и паралелен хибриден (задвижване директно от ДВГ и заден електромотор). И трите Mitsubishi са 4х4. С бутон от таблото шофьорът може да активира самостоятелно режима на зареждане на батерията – и така Outlander се превръща във външен източник на енергия например по време на пикник сред природата.

Технически данни

Двигател 4-цил. бензинов+2 електромотора • Работен обем 1998 куб. см • Макс. мощност ДВГ 89 кВт (121 к.с.), електромотори – 60 кВт (82 к.с.) • Макс. въртящ момент ДВГ 190 Нм, пр. електромотор 137 Нм, з. електромотор 195 Нм • Макс. скорост 170 км/ч • Двойно задвижванеРезервоар 45 л • Д/Ш/В 4695/1800/1710 мм • Багажник 451-1590 л • Тегло 1845 кг • Разход EU-Mix 1,8 л А95 Н/100 км • Емисии СО2 42 г/км • Цена от 98 990 лв.

*с отворени огледала

За зарядното устройство има специално отделение в пода на багажника

За зарядното устройство има специално отделение в
пода на багажника

Уверен в снега: електрическата система за двойно задвижване с инте- лигентно разпределение на тягата дори между ляво и дясно колело прави SUV-а подходящо превозно средство за зимния сезон.

Уверен в снега: електрическата система за двойно задвижване с интелигентно разпределение на тягата дори между ляво и дясно колело
прави SUV-а подходящо превозно средство за зимния сезон

 

 

Още по темата

Card image cap
Kia Niro, Mitsubishi Outlander PHEV и Toyota RAV4 Hybrid: SUV и хибридно задвижване – подхождат ли си?

2
ян.
2017

Обикновено SUV-овете и кросоувърите са със задвижване с дизелов мотор. Предлагаме ви алтернатива – под формата на три модела

Card image cap
Цялата информация за новото Volvo XC60

13
юли
2017

Volvo вече предлага ново XC60. При старта на продажбите на 15 юли 2017 година на разположение са 4 двигателя, а в края на лятото и вариант Polestar. Цялата информация!

Card image cap

В последния брой:

Архив >