Mitsubishi Outlander PHEV: SUV-ът с три сърца

Outlander Plug-in-Hybrid комбинира два електромотора с бензинов двигател – но неговата сила е спокойното придвижване из града


8
мар.
2016

С по един електромотор на предната и задната ос и с 2-литров бензинов двигател още през 2012 г. Mitsubishi лансира първия сериен SUV на планетата, който се зарежда от контакта. Оттогава досега Outlander PHEV се продава много добре – на вер- сията „с три сърца“ се дължат повече от половината реализации на модела в Европа и именно тя е най-продава- ният Plug-in хибрид на Стария континент.

Напразно ще търсите характеристика „системна мощност“ – автомоби- лът никога не работи при максимална мощност на отделните хибридни компоненти, а следи за оптималната комбинация от задвижващи агре- гати с оглед максималната енергийна ефективност

Напразно ще търсите характеристика „системна мощност“ – автомобилът никога не работи при максимална мощност на отделните хибридни компоненти, а следи за оптималната комбинация от задвижващи агрегати с оглед максималната енергийна ефективност

Последното изпълнение на простор- ното Mitsubishi от моделна година 2016 сякаш е заявка този победен ход да продължи. С подобните на бумеранг предни светлини сега екологичният SUV изглежда по-агресивен, като е запазил „джентълменското“ си отношение към околната среда. По норма SUV-ът се задоволява едва с 1,8 л на при заредени батерии – но когато токът свърши, консумацията е под 6 л: прекрасно постижение за толкова обемен автомобил. И въпреки че на дълъг път и при висока скорост каро- серията на Outlander се представя много добре (монтираните в пода батерии свалят центъра на тежестта), неговото идеално „поле за действие“ е градът. На магистрала бензиновият мотор работи прекалено шумно, а бордовият компютър отчита консумация над 10 л/100 км. По данни на производителя колата изминава изцяло на електричество над 50 км – т.е. двигателят с вътрешно горене може да почива месеци наред, ако работното ви място е разположено близо до дома ви.

Просторната каросерия е сред основните предимства на Outlander. Интериорът обаче не създава премиум усещане

Просторната каросерия е сред основните
предимства на Outlander. Интериорът обаче не създава премиум усещане

Извод

С безшумната си работа и с приятното ускорение при старт от светофар Outlander PHEV действа като хапче валериан в градския трафик – за което спомага и високата позиция на седене. За магистрала хибридният SUV може и да не е най-доброто решение, но за сметка на това каросерията е просторна – което прави колата идеална за семеен автомобил.

СИНЕРГИЯТА НА ТОКА И БЕНЗИНА 

Скоростен лост? Не – PHEV няма скоростна кутия. С местенето на селектора в режим D-B се контролира степента на регенерация на енергията

Скоростен лост? Не – PHEV няма скоростна
кутия. С местенето на селектора в режим D-B се контролира степента на регенерация на енергията

Outlander PHEV владее три режима на работа – на чист електромобил (със скорост до 120 км/ч), последователен хибриден (бензиновият мотор задвижва генератор с цел зареждане на батериите) и паралелен хибриден (задвижване директно от ДВГ и заден електромотор). И трите Mitsubishi са 4х4. С бутон от таблото шофьорът може да активира самостоятелно режима на зареждане на батерията – и така Outlander се превръща във външен източник на енергия например по време на пикник сред природата.

Технически данни

Двигател 4-цил. бензинов+2 електромотора • Работен обем 1998 куб. см • Макс. мощност ДВГ 89 кВт (121 к.с.), електромотори – 60 кВт (82 к.с.) • Макс. въртящ момент ДВГ 190 Нм, пр. електромотор 137 Нм, з. електромотор 195 Нм • Макс. скорост 170 км/ч • Двойно задвижванеРезервоар 45 л • Д/Ш/В 4695/1800/1710 мм • Багажник 451-1590 л • Тегло 1845 кг • Разход EU-Mix 1,8 л А95 Н/100 км • Емисии СО2 42 г/км • Цена от 98 990 лв.

*с отворени огледала

За зарядното устройство има специално отделение в пода на багажника

За зарядното устройство има специално отделение в
пода на багажника

Уверен в снега: електрическата система за двойно задвижване с инте- лигентно разпределение на тягата дори между ляво и дясно колело прави SUV-а подходящо превозно средство за зимния сезон.

Уверен в снега: електрическата система за двойно задвижване с интелигентно разпределение на тягата дори между ляво и дясно колело
прави SUV-а подходящо превозно средство за зимния сезон

 

 

Още по темата

Card image cap
Най-добрите гуми за сезона: Тест на 44 модела

11
юни
2016

Пролетта дойде! И е време да сменим зимните гуми с летни. Ние ще ви кажем кои модели са добри и дали всесезонните гуми са алтернатива

Card image cap
ЕДИН BENZ СРЕЩУ ВСИЧКИ

26
дек.
2015

Тенденцията е към малките SUV. Но и големите „дебеланковци“ не измират. Mercedes наскоро обнови своя M-клас и го пуска в надпреварата като GLE. И така – сравнение на шест големи SUV.

Card image cap
Abt Octavia Combi RS TSI: тествахме Octavia-та с 315 „коня“

20
дек.
2017

За комби само дизел ли? Друг път! Развиващата 315 „коня“ Abt Octavia Combi RS TSI е доказателство, че големият товарен отсек и динамиката не са взаимно изключващи се

Card image cap
Всичко, което трябва да знаете за позицията на седене в автомобила

8
апр.
2017

Живеем все по-дълго – а автомобилите ни стават все по-високи. Това е добре, тъй като качването става все по-лесно

Card image cap

В последния брой:

Архив >