Mitsubishi Outlander PHEV: хибрид, нежен като коприна


1
юли
2019

Tози модел определено заслужава похвала за пазарното си представяне: Mitsubishi Outlander PHEV отбелязва забележителните 200 000 реализации в световен мащаб от лансирането си през 2013 г. досега. Нещо повече: „японецът“ е най-продаваният хибрид със зареждане от контакта в Европа – и в държави като Холандия например можете да го срещнете на всеки ъгъл.

Още след първите метри зад волана човек веднага разбира защо този тих като призрак модел „на преклонна възраст“ е толкова обичан. Дори когато бензиновият двигател не работи, тандемът от двата електромотора – на предната и на задната ос, сякаш на шега „изстрелва“ големия SUV на светофара. Докато разни турбини тепърва се развъртат, автоматиците се „чудят“ коя предавка да изберат, Outlander PHEV вече е откраднал своята малка вечност при ускорението напред.

При последното си обновяване хибридът получи и режим за шофиране Sport

Но не това е най-важното: по време на теста в рамките на три работни дни агрегатът с вътрешно горене почти нямаше нужда да се намесва в задвижването. По официални данни пробегът изцяло на ток е 45 км – и е близко до стойностите, постигани във всекидневието. А това се оказва напълно достатъчно, за да могат повечето клиенти на модела да се движат изцяло на ток до работа и обратно. Бензиновата машина под предния капак вече е с увеличен до 2,4 л обем, противно на всеобщия Downsizing. Резултатът: сега моторът може да работи при по-ниски обороти в цикъла на Аткинсън. Този цикъл на действие обаче не е постоянен – защото двигателят използва и стандартния цикъл на Ото в зависимост от ситуацията, т.е. комбинира и двата режима.

Хибридната система може да се движи в три режима: (1) изцяло на ток от двата електромотора до 135 км/ч; (2) като сериен хибрид (ДВГ действа като генератор за зареждане на батериите, електромоторите задвижват колелата) и като (3) паралелен хибрид (ДВГ задвижва предните колела заедно с предния електромотор, а задният – задните)

Естествено, ако ви се налага да правите твърде чести и дълги пътувания извън града, струващият близо 100 000 лева SUV не би бил най-изгодното решение. Но ако търсите удобен спътник за всекидневието, Outlander PHEV ще ви зарадва истински. Защото тишината в купето, комфортната возия и неподозирано доброто (заради батериите в пода) за автомобил с подобни размери пътно поведение няма да ви оставят безразлични.

Имитиращите „пера“ за превключване като при конвенционална трансмисия лостчета на волана позволяват контрол на степента на регенерация, действащ като „моторна спирачка“

ИЗВОД

Въпреки че от представянето на Outlander PHEV изминаха доста години, моделът продължава да бъде атрактивен заради многостранните си таланти – просторен интериор, динамично пътно поведение, тихо придвижване и 4х4-система. А след последното си обновяване е станал още по-рафиниран.

Аудиосистемата Rockford Fosgate осигурява неповторимо акустично изживяване – от доста време не сме били толкова впечатлени от звука в купето

Технически данни

Двигател 4-цил. бензинов+2 електромотора • Работен обем 2360 куб. см • Макс. мощност ДВГ 99 кВт (135 к.с.), електромотори – 60 кВт (82 к.с.) преден/70 кВт (95 к.с.) заден • Макс. въртящ момент ДВГ 211 Нм, пр. електромотор 137 Нм, з. електромотор 195 Нм • Макс. скорост 170 км/ч • Двойно задвижване Резервоар 45 л • Д/Ш/В 4695/1800/1710 мм • Багажник 451-1590 л • Тегло 1845 кг • Разход EU-Mix 1,8 л А95 Н/100 км/2,0 л (по WLTP) • Емисии СО2 40 г/км (46 – по WLTP) • Цена от 92 990 лв.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >