2019
Mitsubishi Lancer Evo бе първоначално рали-звяр, после любимец на тунинг-фирмите, а накрая и филмова звезда. Освен това сърдитият „японец“ блести с отлична динамика.
Когато на рали-писта се чуват гърмежи, зрителите залягат. Глупости – дори напротив! Тогава всеки проточва глава. Тъй като вероятността този спектакъл да е свързан с появата на Mitsibishi Lancer Evo, който секунди по-късно ще прелети, е доста голяма. През 1992 Mitsubishi напъхват техниката на рали-Galant в доста по-лекия Lancer. 250 к.с., двойно задвижване и активен блокаж на диференциала са трите причини за това, че малко след появата на първото поколение феновете на високите скорости в цял свят започват да си облизват пръстите. А когато зад волана седи шампион като финландецът Томи Макинен, то Lancer Evo е способен за поредица от титли от рали световния шампионат (1996-1999). Дори и за повече.
Външният вид и маниерите на първите поколения правят бързото Mitsubishi интересно не само за спортисти. Тунинг-специалистите бързо забелязват Lancer и следват диви преработки. Mitsubishi Lancer Evo успява да стигне и до големия екран. Във втората и в третата част на „Fast and Furious“ се появява по един Lancer Evo и впечатлява зрителите с динамичните си качества. А те наистина са невероятни. Дори зрялото вече десето поколение на Lancer Evo е описано от AUTO BILD с думите: „Evo може да жонглира с въртящия си момент както никой друг автомобил, да спира отделни колела, да дава целенасочено повече мощност на други, да бъде гъвкав според всяка една ситуация на пътя. Звучи комплексно и в края на краищата води до такава динамика, която свързва по перфектен начин сцепление и управляемост.“