Mitsubishi Eclipse Cross: „японецът“ зарежда дизел


19
юли
2019

ДИЗЕЛЪТ Е ГЛУПАВ. Горе-долу така са си мислели сигурно маркетинговите стратези на Mitsubishi, пускайки Eclipse Cross на германския пазар само като бензинов. При това дизелът изобщо не е глупав – харчи малко, отговаря на норма Eвро 6d-Temp и притежава здрава тяга. Сега японците са го разбрали и пускат (от март) компактния SUV с двигател със самовъзпламеняване. Тествахме Eclipse Cross 2.2 DI-D. Първо малко теория: от цената на базовия модели – 44 990 лева, Mitsubishi се отдалечава с огромни стъпки. Тъй като се предлага само с автоматични скорости, двигателят е комбиниран и с двойно задвижване, а такова няма в базовата версия.

Изисква допир: дисплей с тъчскрийн функция и тъчпад

Така че трябва да приготвите минимум 62 990 лева за новия 2.2 DI-D. Получавате следното: модерна 8-степенна автоматична трансмисия, мощно ускорение благодарение на 380 Нм максимален въртящ момент и голям брой асистенти за водача. Новата автоматична предавателна кутия превключва бързо и прецизно, като дори не се притеснява от бърза реакция след кикдаун. Не обича обаче смяната на центъра на тежестта в ниския диапазон на оборотите – усеща се придърпване. Двигателят разполага с мощ в средните обороти, но трудно може да бъде накаран да се устреми вихрено към 4000 оборота. А армията от асистенти „стреля“ бързо – например системата за предупреждение от сблъсък реагира често ненужно и понякога дори необяснимо. Иначе Eclipse се движи приемливо тихо, подобаващо култивирано и ускорява мощно. Измерихме разхода на гориво сами – около 8 литра/100 километра. Важно за транспортиращите големи товари: благодарение на своето 4×4 Mitsubishi може да тегли ремарке с тегло 2 тона.

Прави впечатление, за съжаление не и положително: разделеното задно стъкло пречи на видимостта назад

Мощният дизелов двигател подхожда на SUV. Прибавяме и двойното задвижване и много добрата автоматична трансмисия – така Eclipse Cross се превръща в солидна машина за теглене на товари. Разходът на гориво обаче би трябвало да е по-нисък, а системите за сигурност да не се намесват толкова строго.

Mitsubishi Eclipse Сross 2.2 DI-D

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 2267 см3 • Мощност 109 кВт (148 к.с.) при 3500 об/мин • Макс. въртящ момент 388 Нм при 2000 об/мин • Задвижване двойно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4405/1805/1685 мм • Тегло (празен) 1750 кг • Багажник 378-1159 л Макс. скорост 193 км/ч • Разход 6,9 л (NEFZ) • Емисии CO2 183 г/км (NEFZ) Цена 62 990 лева

Още по темата

Card image cap
Автомобилът, който винаги сме препоръчвали: Subaru Legacy Station Wagon (1989–1999)

22
окт.
2017

Двойното задвижване и надеждността не бяха достатъчни. SubaruLegacyтака и не успя да стане особено популярен автомобил

Card image cap
Seat Ateca изпреварва всички!

13
окт.
2016

Ateca е името на първия SUV на Seat. С него испанците успяват да направят голямата изненада: Ateca веднага печели срещу силните си конкуренти. При това убедително!

Card image cap
Polo номер 6 порасна!

30
авг.
2017

Тествахме 1-литровия 3-цилиндров мотор със 115 к.с.

Card image cap
Opel Crossland X: SUV-заместителят на Meriva

4
дек.
2017

Малкият SUV на Opel гарантира успокояващо шофиране и няма амбиции да бъде спортен автомобил

Card image cap
Suzuki Ignis: страхотна количка

1
дек.
2016

След пауза от осем години Ignis се завръща – тествахме симпатичния микро-SUV

Card image cap

В последния брой:

Архив >