Mitsubishi Eclipse Cross срещу Honda HR-V: битка на високо ниво


5
май
2018

Годината е 2001 и киносалоните се пукат по шевовете от зрителите на най-зрелищния автомобилен екшън на нашето време – „Бързи и яростни”. В началните кадри се появява светлозелено Mitsubishi Eclipse, управлявано от полицая под прикритие Брайън О’Конър (в ролята – вече покойния Пол Уокър). Типично като на филм, в опит да постигне максимална скорост, „стрийтрейсърът” се завърта – и то на права отсечка. Тази сцена ще остане завинаги в умовете и сърцата на цяло поколение автомобилни фенове, родено в края на 80-те или началото на 90-те. В този ред на мисли, може би, един ден Mitsubishi Eclipse ще бъде запомнено като легендарния Ford Mustang от „Булит” или „Костенурката” Хърби от едноименната поредица. За съжаление, японската компания изпрати в пенсия спортния модел отдавна – още през 2011. Наскоро обаче той се прероди – макар и в коренно различна форма: като SUV, за какъвто днешният пазар е жаден. Поне покривът се спуска като при купе (без да застрашава возещите отзад с ръст до 1,80 м) – сякаш като препратка към „кръстника”. Еclipse Cross е запазил някои „самурайски” черти във визията си – но като цяло агресивният му външен вид няма много общо с природата му на комфортен висок модел. При стъпването му на българския пазар ние решихме да го сравним с друг висок „японец” – Honda HR-V.

Идеално „четими“ аналогови уреди, логична концепция на управлението и високотехнологична инфотейнмънт система за Eclipse

SUV-купе срещу Jazz на кокили

Докато Eclipse Cross може да бъде поръчан eдинствено с чувствително потентен (163 к.с.) 1,5-литров бензинов турбодвигател, при HR-V можете да получите и 1,6-литров дизел. Тестваната от нас модификация обаче беше задвижвана от 1,5-литров бензинов агрегат без турбина – отдавна не сме се докосвали до „атмосферка” с такъв афинитет към високите обороти. Класически, много пъргав двигател на Honda от старата школа с приятен звук, с прилична еластичност над 2000 оборота (въпреки че максимумът на въртящия момент е над 4000 об/мин), който с лекота се развърта до над 6500 оборота и сякаш иска още и още. Естествено, липсата на турбо си казва думата – както при ускорението, така и при разхода. Докато през четирите „гърла” на Honda при нашия тест преминаваха средно 7,5 л, Mitsubishi „гълташе” над 10 л – като тук трябва да отбележим, че HR-V разчиташе на 6-степенна ръчна трансмисия, докато Eclipse Cross беше оборудван със CVT-кутия. Автоматикът, който може да бъде поръчан едва от четвъртото ниво на оборудване (Intense, от 50 990 лв.) не тормози с „ефекта на ластика”, характерен за този тип предавателни механизми – и дава реално удоволствие от шофирането. CVT се предлага и за бензиновия HR-V – но не и 4х4-система, с каквато можеше да се похвали нашият тестови Eclipse Cross (от 56 990 лв.).

HR-V разполага с голям скоростомер в центъра на арматурното
табло, а превключването с малкия лост доставя удоволствие

Като цяло Honda е по-бюджетно насочен автомобил (с базова цена 38 990 лева), с по-обикновени материали в интериора и малко по-шумен – все пак е базиран на малкия градски Jazz. При Eclipse Cross е обърнато по-голямо внимание на шумоизолацията, както и на филтриране на шумовете от окачването и гумите – а когато погледнем в огледалото за обратно виждане и видим двойното задно стъкло, веднага се сещаме за Civic Type-R. HR-V е много просторен за размерите си, с изключително хитроумно оползотворяване на пространството както отзад (задните седалки се вдигат нагоре като в киносалон, при което вътре можете да натоварите велосипед например). Aдмирации заслужава и задната седалка на Eclipse Cross, която се сгъва разделено и на няколко степени, освен това е и регулируема надлъжно. Добро впечатление ни направи отоплението на Honda – само 30 секунди след „палене“ на двигателя при минусови температури от дюзите вече духа топъл въздух. Механичната скоростна кутия на Honda е прекрасна, с прецизно превключване и къс, подобен на джойстик лост. Кормилното управление на Honda е по-леко от това на Mitsubishi, но и двете са достатъчно информативни.

Превключвателят за режимите на 4х4 (автоматичен, за сняг и за макадам) ни навява носталгия за легендарното Evo

Елементи като тъчконтролера на централната конзола издават колко по-млад е кросоувърът на Mitsubishi. Същото усещане се допълва и от списъка с асистиращи системи – в HR-V пакетът ADAS е достъпен едва от второто ниво на обзавеждане. Той включва предупреждение за удар, предупреждение при напускане на лентата и разпознаване на пътните знаци. При Еclipse всичко това е стандартно, също както и автоматичният климатик. Не сме изненадани от тази разлика – все пак в базовата си версия Mitsubishi стартира от 44 990 лв. – с цели 6000 повече от Honda.

Извод

В това сравнение Mitsubishi се усеща като автомобил от по-висок клас – но това усещане се засилва и при поглед към ценовата листа. Eclipse Cross няма дизел, а на HR-V му липсва 4х4 – как ли ще възприеме това българската клиентела?

Още по темата

Card image cap
Автомобилът, който винаги сме препоръчвали: Subaru Legacy Station Wagon (1989–1999)

22
окт.
2017

Двойното задвижване и надеждността не бяха достатъчни. SubaruLegacyтака и не успя да стане особено популярен автомобил

Card image cap
Новият LS 500h: тествахме японския S-клас

5
апр.
2018

Тихият лукс – именно с това са известни благородните японци от Lexus. Новият LS обаче е доста шумен. V6 хибридният модел обича да повишава тон

Card image cap
Кой е най-добрият малък SUV?

26
мар.
2018

Те са маневрени, високи и изгодни – ще станат ли мини-SUV-овете утрешните бестселъри?

Card image cap
Dodge Challenger RT Scat Pack: безкомпромисният

10
ян.
2016

С модерен автоматик, иновативна инфотейнмънт система и дори адаптивни амортисьори Challenger влиза в новото време – и въпреки това си остава истински „американски мускул“ от старата школа

Card image cap

В последния брой:

Архив >