AUTO BILD България / Mitsubishi Eclipse Cross: агресивен на вид, комфортен по душа

Mitsubishi Eclipse Cross: агресивен на вид, комфортен по душа

Mitsubishi преоткрива Eclipse – но като SUV! Eclipse Cross изглежда атрактивно и има богато серийно оборудване. AUTO BILD вече го тества!


22
дек.
2017

Със своя нетрадиционен външен вид Mitsubishi Eclipse Cross се включва в борбата при компактните SUV-ове. Eclipse ли? Спортното купе се продаваше и в Европа – до момента, в който не изчезна от моделната палитра, тъй като последната генерация не се радваше на голям брой реализации. Сега същото име е възродено – но вече е използвано за SUV Coupe във формата на Nissan Qashqai или Mazda CX-5. Eclipse Cross разчита на остри линии и напомня сериозно на концептуалния XR-PHEV II, представен на изложението в Женева през 2015. Запомнящата се радиаторна решетка и характерна задница със светлини отстрани на задното стъкло (а ла Volvo) успяха да се „доберат“ до серийното производство, както и специфичните възходящи линии отстрани.

Ограничено място отзад

Спускащата се линия на покрива, която ограничава мястото за главите при пасажери с ръст над 1,80 м отзад, крие опасност от срещи на черепа с каросерията – особено в комбинация с ниските отвори за вратите. Пространството за коленете обаче е напълно достатъчно, а адмирации заслужава задната седалка, която се сгъва разделено и на няколко степени, освен това е и регулируема надлъжно. Отпред шофьорът и пътникът до него се радват на много място под покрива. Багажникът също не е малък – в зависимост от конфигурацията на седалката предлага обем между 378 и 485 л, а когато тя е сгъната, максимумът е 1159 л.

Интериорът изглежда значително по-семпло от екстериора. Пред водача откриваме идеално „четими“ аналогови уреди, логична концепция на управлението с някои типични японски елементи като например превключвателите за отоплението на седалките (от линия Intense) и високотехнологичната инфотейнмънт система, която поддържа Apple Carplay и Android Auto. Вградената навигация е серийна само за най-високото ниво на оборудване – Instyle. За някои от по-долните нива има Head-up дисплей, за да отвлича шофьорът вниманието си в по-малка степен. Някои от повърхностите в кокпита изглеждат по-евтини, отколкото при конкуренцията.

Teхнически Eclipse Cross е много близък до Outlander. С дължина 4,41 м обаче той е по-къс – а с 1,80 м: и по-широк. Новост е 1,5-литровият турбобензинов двигател с директно впръскване и максимална мощност 163 к.с. Към момента това е единственият двигател, който може да бъде комбиниран с предно или двойно задвижване. 4х4 върви единствено в комбинация със CVT-кутия, иначе при базовата версия трансмисията е ръчна. При нашия тестовия автомобил разчитахме на безстепенна скоростна кутия, която благодарение на софтуера си разполага с осем „виртуални“ предавки. Дали задвижването ще ви хареса, е въпрос на вкус – кутията е настроена добре, но при натоварване двигателят има склонност да работи прекалено шумно без да разполага със сериозна мощност. Сериозна разлика се усеща, когато натиснете Eco-бутона за икономия. Тогава се налага да натискате повече газта, за да потеглите бързо на светофара. Който има възможност, трябва да изпробва 6-степенната „ръчка“. През есента ще бъде лансиран 2,2-литров дизел, за който е планиран 8-степенен автоматик. Възможно е да се появят хибридна, както и чисто електрическа модификация.

По отношение на окачването Eclipse Cross залага повече на комфорт, отколкото на спортен характер. Противно на масовата тенденция, SUV-купето прави впечатление на „по-меко“, но въпреки това някои неравности се усещат чувствително от пасажерите. В комбинация с 4х4 серийно на борда е системата S-AWC, която преразпределя интелигентно мощността не само между предните и задните колела, но и между левите и десните.

Цените на Mitsubishi Eclipse Cross стартират от 44 990 лева за базовата модификация Inform с предно задвижване и ръчна скоростна кутия. В тази сума са включени серийните система срещу удар, асистенти за следене на лентата и за потегляне по наклон, темпомат, автоматичен климатик, автоматични фарове и чистачки и т.н. – с други думи: оборудването е доста щедро. Ако искате повече екстри (напр. камера за заден ход, Head-up дисплей, отопление на седалките, навигация…), ще трябва да изберете някое от по-високите нива – тъй като политиката на японците не включва добавяне на отделни опции.

Извод

Eclipse Cross е солиден по отношение на техниката и с интересен дизайн. Наред с атрактивната си форма, той предлага и практична пригодност за всекидневието. В класа на компактните SUV-ове моделът внася приятна екзотика.

Още по темата

Card image cap
Автомобилът, който винаги сме препоръчвали: Subaru Legacy Station Wagon (1989–1999)

22
окт.
2017

Двойното задвижване и надеждността не бяха достатъчни. SubaruLegacyтака и не успя да стане особено популярен автомобил

Card image cap
Предпремиерно: изпробвахме Polo номер 6

19
апр.
2017

От края на 2017 г. VW Polo ще порасне в посока Golf. AUTO BILD изпробва малкия модел – още преди официалното му представяне!

Card image cap
Ford Edge: Уютен великан

3
авг.
2016

SUV означава Sport Utility Vehicle, но новият Ford Edge няма много общо със спорта

Card image cap
Volvo V90 Cross Country: всички пътища водят в… гората

30
мар.
2017

Тази популярна в Швеция максима е залегнала в концепцията на новото Volvo V90 Cross Country. С други думи автомобилът няма да ви лиши от обичайния комфорт, щом напуснете пътя

Card image cap

В последния брой:

Архив >