Новини » Mistral – последното Bugatti с W16 двигател

Mistral – последното Bugatti с W16 двигател

2008
2022

Bugatti ще се сбогува с монументалния W16-мото чрез роудстър. Mistral разполага с 1600 к.с., ще бъде произведен само 99 пъти и струва 12 милиона лева!

Новият модел не се нарича Chiron Roadster или Chiron Grand Sport, а Mistral и според Bugatti не е част от семейството на Chiron. Вместо това  Mistral е част от малката серия „Few-Offs“, която включва лимитирания на 40 екземпляра Divo и планирания само в десет бройки Centodieci.

Макар Mistral официално да не е наречен Chiron, той е базиран на него. С Bugatti Mistral обаче ще дойде краят на ерата W16. 8,0-литровият W16 агрегат е легендарен, но след договорка с шефа на Bugatti Rimac Мате Римац е взето решение, W16 да бъде изпратен в пенсия, а наследникът на Chiron да получи хибридно задвижване.

Mistral ще бъде с покрив от плат

Bugatti Mistral действително изглежда различен и прилича на много красива Barchetta. Bugatti са разработили покрив от плат. Това всъщност е усъвършенствано решение за непромокаема материя като при Veyron Grand Sport, който може да бъде транспортиран в автомобила.

Макар и на пръв поглед Mistral да изглежда по-компактен от Chiron, размерите им са почти идентични. Прилики в задницата обаче няма – при Mistral тя е доминирана от нова светлинна ивица с Х-дизайн.

Една характерна черта на дизайна са издатините зад пасажерите. Пуснати за първи път във Veyron през 2005 г., за да осигуряват достатъчно въздух за W16 двигателя, при Chiron те липсват. Сега с  Mistral се завръщат в леко променена форма – успешно отдаване на почит на Veyron.

Задвижването – от Chiron Super Sport

С което стигаме и до двигателя. При Mistral агрегатът е разположен зад водача и пътника до него. В Mistral работи задвижването на Chiron Super Sport – най-бързият автомобил на света. В числа: 7993 куб. см, 16 цилиндъра, 1600 к.с. и 1600 Нм максимален въртящ момент.

Засега от Bugatti не са изпратили данни за динамичните характеристики, но Mistral ще може да вдига 420 к/ч – със свален покрив, разбира се. С което става най-бързият роудстър на света. Титла, която в момента принадлежи на Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse с 408,84 км/ч.

За разлика от при екстериора, при интериора приликата с този на Chiron е осезаема. Най-големите промени са щедрото използване на карбон.

Mistral струва 10 милиона лева без данъци

Тази ексклузивност естествено си има своята цена. Bugatti Mistral струва 10 милиона лева нето. Или с ДДС 12 милиона лева, каквато е цената и на Bugatti Divo.

Естествено въпреки солидната сума, Mistral е разпродаден още преди представянето си. Клиентските автомобили ще бъдат доставени през 2024 г. След това ще се появят още 40 екземпляра от болида – преди ерата на W16 окончателно да приключи.

ИЗВОД

Ян Гьотце

След 20 години на пазара, стартираната от Фердинанд Пийх ера върви към края си. W16 не е най-емоционалният двигател на земята, но със сигирност е най-впечатляващия. Повече от подходящо е да бъде изпратен в пенсия с роудстър като Mistral!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ