2023
Производителят на спортни автомобили представи иновативна концепция. Mission X е вълнуващ двуместен модел, както и пътеводна светлина в техническо отношение
Иновативните концептуални автомобили имат традиция при Porsche. Тя продължава сега с най-новия проект Mission X – атрактивна нова интерпретация на автомобила с врати а ла Льо Ман, както и с ефективно и потентно електрическо задвижване.
Mission X е двуместен автомобил и имаше премиера на 8-ми юни 2023 г. в навечерието на откриването на специалната изложба „75 години Porsche Sportwagen“ в музея на Porsche в Щутгарт-Цуфенхаузен. Преди точно 75 години, на 8-ми юни 1948 г. 356 „Nr. 1“ Roadster е първият автомобил с името Porsche – рождената дата на спортната автомобилна марка.
„Porsche Mission X е пътеводна светлина по отношение на технологиите на спортните автомобили от бъдещето. Както преди други икони сред спортните автомобили като 959, Carrera GT и 918 Spyder, Mission X ни дава нови, решаващи импулси при усъвършенстването на концепции от бъдещето”, каза Оливер Блуме, председател на Управителния съвет на Porsche AG при представянето на спортния автомобил. „Само защото Porsche винаги се е променяло, е останало Porsche.“
С дължина от 4,5 метра и широчина от 2 метра Mission X е сравнително компактен хиперавтомобил. Междуосието му е 2,73 метра – тук той е сравним с Carrera GT и 918 Spyder. С цел по-добра аеродинамика автомобил разполага с 20-цолови джанти на предната ос и с 21-цолови на задната.
Mission X е символ на най-висок пърформънс и лукс. Същевременно с формите си а ла скулптура и мускулестите си повърхности моделът доказва, че не е задължително хиперавтомобилите да изглеждат агресивни. Ниската каросерия с височина от 1,20 е лакирана в цвят Rocket–металик – създаден специално за концепцията лак.
Съотношение от 1 кг на конска сила
Porsche предоставя превъзходен електрически пърформънс и същевременно е пионер на мобилната устойчивост. И двете претенции личат в новата концепция. Ако Mission X стигне до серийно производство, то моделът:
• би бил най-бързия автомобил с разрешително за движение по нормални пътища на Нордшлайфе Нюрбургринг;
• би имал съотношение „тегло-мощност” от 1 к.с. на кг;
• би постигнал стойности на налягане на притискане далеч над тези на актуалното 911 GT3 RS
• с 900-волтовата си система автомобилът позволява значително по-бързо зареждане – двойно по-бързо от това на Porsche Taycan Turbo S.
Батерията е монтирана централно зад седалките. По този начин се центрират масите в автомобила и се дава възможност за превъзходна пъргавина.