Mini John Cooper: как да не се влюбиш


31
май
2017

Моето Mini не е за глезльовци. Не е и за мъжкари. А за ценители. За всички, които ценят един автомобил, защото той разказва истории. Тези, които залагат на конските сили и самохвалството, никога няма да разберат това.

Произвеждан само година: моделът John Cooper

Всички други, също като мен, веднага ще се влюбят в това Mini: специален модел John Cooper, произвеждан само през 1991 година. Страхотна „реколта”, поне ако съдим по този екземпляр. Нито един теч на масло, без ръжда, в страхотно състояние. И с пробег само 53 000 километра, с консервирани кухини на каросерията. Трима предишни собственици, цялата му история е описана. Какво повече може да иска човек? По-изгодна цена? Не задължително. Защото при Mini с пълна сила важи старата максима: по-добрият автомобил е по-добрата покупка. Естествено, 11 800 лева не са малко пари за автомобил, който е подходящ най-вече за града. И който е екстремно податлив на ръжда, който изобщо не обича солта през зимата. Както и самата зима впрочем. От друга страна, при този красавец всичко е перфектно. Всякакви части по окачването са сменени от търговеца на олдтаймери Van Bargen. Гумите са нови, цветът е класическият British Racing Green.

Фукльовците с Porsche-та естествено ме гледат учудено, когато се възхищавам от симпатичните форми и черните кожени седалки. И говоря с въодушевление за скоростния лост с британския флаг. Или нежно галя изисканото орехово дърво в интериора. Да, става дума за естетика, но не само. Това Mini има характер, но и очаква грижи. То напомня за своите създатели. Те са били революционери, рали-легенди и гениални конструктори. Старото Mini няма нищо общо със загладения Barbiemobil, в който го превърна BMW. И все пак: чар не може да се купи. Или го имате. Или го нямате. Този John Cooper е един от последните от своя вид.

Течовете на масло от двигателя и проблемите с електрическата инсталация са добре познати слаби места на Mini. Този екземпляр впечатлява с изискания си интериор с декорации от орехово дърво

+ Добро снабдяване с резервни части, лесни ремонти, много пъргав и маневрен, висока радост от шофирането, управляемост на карт, радост за окото и сърцето

– Екстремно податлив на ръжда, чувствителнa към влагата запалителна система, течове на масло, ограничена пригодност за всекидневието, ниско ниво на комфорт и сигурност

Извод

Трябва наистина да обичате Mini и да му прощавате множеството недостатъци. То е това, което е. Но ако го цените (и търпите), радостта от шофирането и дълготрайната връзка са гарантирани.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >