2022
Тунинг-фирмата от Германия Maxi-Tuner са разработили комплект, който дава на Mini Cooper S 222 к.с. Дали това е достатъчно за максимално удоволствие?
През последните години Mini стана доста примерен модел – с изключение на Mini JCW GP. След фейслифта серийният Cooper-S притежава 178 к.с. вместо досегашните 192 к.с. Дали те са достатъчни?
Решението идва от Андреас Шмидт, шеф на фирма Maxi-Tuner от Гау-Алгесхайм близо до Франкфурт е разработил за Cooper S комплект, който вдига нивото на удоволствие от шофирането на Mini. Целият тунинг-комплект струва 13 000 лв., а самият Cooper S е с цена около 60 000 лв.
Тестваме Cooper S със 7-степенната Steptronic автоматична трансмисия. –След тунинга автомобилът се нарича „Rebell CPR S“. Какво се крие за това съкращение? Първо посредством допълнително устройство за управление 2-литровият 4-цилиндров мотор се е сдобил с нови характеристики, а освен това агрегатът е получил Max-AirRam-карбонова всмукателна система, както и ауспухова уредба от неръждаема стомана със 100-милиметрови крайни ауспухови тръби.
При окачването решението се нарича „Conquistador“ с регулиращи се пружини – отличава се с подчертана твърдост, но и с достатъчен остатъчен комфорт. В комбинация с 18-цоловите джанти Mini изглежда доста внушително.
С шареното си фолио малкият „британец” изглежда впечатляващо и сякаш е тръгнал директно към пистата. Впечатление прави и настройващото се задно крило.
Тунингованият Cooper S вдига 244 вместо 235 км/ч
При първото измерване става ясно: това Mini притежава тяга! 6,7 секунди са необходими за спринта на серийната кола до темпо 100, а Maxi-Mini-то се справя за 6 секунди. Между 3800 и 5000 оборота ще забележите, че това Mini притежава значително по-солидна тяга от серийния вариант.
Най-накрая и автоматичната трансмисия се включва в удоволствието. Еластичността е впечатляваща, а разгръщането на мощността – хомогенно. Максимална скорост? 244 вместо 235 км/ч. а пистата Лузицринг Cooper ни впечатли с поведението си в завоите.
Въпреки само 222 к.с. ни впечатли лекотата, с която се извършва смяната на посоките и чевръстото излизане от остри завои. Усещането е за онова типично Mini-чувство от миналото. Можело значи!
Технически данни и цена: Maxi-Tuner Mini Cooper S
двигател: R4, турбо
разположение: отпр. напр.
клапани/разпределителни валове: 4 на цил./2
работен обем: 1998 cм³
кВт. (к.с.) при об/мин: 163 (222)/5200
Нм при об/мин: 340/3500
трансмисия: 7-степ. с два съединителя
задвижване: предно
Д/Ш/В: 3874/1727-1932/1374 мм
междуосие: 2467 мм
обем на резервоара/багажника: 44/211-941 л
среден разход • CO2: 7,7 л/100 км • 183 г/км
ИЗВОД
Благодарение на хората от Maxi-Tuner сега разполагаме с най-якото Mini Cooper S, което ни напомня по мощност за миналото. Тунинг-пакетът е перфектно разработен и достъпен. И въпреки само 222 к.с. и автоматична скоростна кутия доставя удоволствие и на пистата.