2021
Първо впечатление
Тези форми! Две ококорени очи отпред, две задни врати и много радост между тях. Но радостта приключва при вида на ценовата листа. 89 800 лв. базова цена. Купувате мини, плащате макси.
ПО ИЗКЛЮЧЕНИЕ ще започнем този текст с колективно възмущение, клатене на глава, сочене с пръст. Трябва да поговорим за пари. А хората, които купуват Mini, като правило рядко говорят за пари. Но ние буквално се изчервяваме от цената в конфигуратора. 96 000 лв. Не, Mini с цена около 100 000 лева, това вече е прекалено. Но и много бързо. Базовата цена на новото Mini Clubman John Cooper Works с 2-литров 4-цилиндров двигател с 306 к.с. е 89 800 лв. Ако трябва да изглежда като тестовия екземпляр, добавяме: 1200 лв. за White Silver Metallic, 480 лв. за състезателни ленти, 3900 лв. за кожена тапицерия, 1800 лв. за навигация в реално време и 700 лв. за подгряване на седалките. Резултатът е 96 000 лв., ужас! Но стига сме се вълнували от цената. Защото за тази сума получавате нещо изключително горещо. Но стига приказки, едно е ясно: никога досега едно Mini не е било толкова BMW.
Окей, това се дължи на факта, че новият Clubman е на платформата UKL2 с предно задвижване – също като Серия 1. Така че когато кажем Clubman John Cooper Works, тези бързи симпатични ококорени очи с 306 к.с., ние имаме предвид и BMW M135i, модел с 5 врати с размерите на Golf. Не вярвате ли? Качвайте се! Пътищата в планината Таунус са с ужасно остри завои, така че трябва да върнем газта. Перфектното място за мотоциклети – и за Mini! Като JCW то разполага със 75 к.с. повече, тоест 306 вместо 231 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,9 секунди, това е с 1,4 секунди по-бързо. Серийната 8-степенна трансмисия Steptronic превключва предавките дяволски бързо, съпроводено с леки припуквания в ауспуха при низходящо превключване…
И за да може цялата тази мощност да достигне до пътя, JCW е оборудвано с двойно задвижване и блокаж на предния диференциал. Резултатът: феноменално сцепление в завоите и стабилност на карт. Вместо мощността да се губи, модерната техника прехвърля мощността към онова колело, което има най-добро сцепление. Mini винаги са били със стегнато окачване, но този е още по-твърд – това трябва да ви харесва. JCW не обича неравностите и капаците на шахти, но можете да поръчате опционалното адаптивно окачване, но и то не превръща John Cooper в особено комфортен автомобил.
Последен въпрос: Clubman с 306 к.с. или Серия 1 с 306 к.с.? Това ще стане ясно едва след сравнителен тест. Но между нас казано: погледнете тези симпатични очи (LED с Matrix дълги светлини), погледнете задната част с отварящите се настрани врати (от Mini дори го наричат модел с 6 врати), погледнете светлинната графика отзад с LED в стила на британския флаг. Mini има множество преимущества. А сега, моля да не се смеете – цената. Mini струва 8000 лв. по-малко от M135i. Но това е съвсем друга история.
ИЗВОД
100 000 лева за Mini! Аз няма да участвам, но мога да разбера всеки, който задължително иска да си купи този John Cooper Works. 306 к.с., под 5 секунди до 100 км/ч – и окачване като на карт. Ухааа!
Mini Clubman John Cooper Works
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1998 см3 Мощност 225 кВт (306 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 450 Нм при 1750 об/мин Задвижване двойно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4253/1800/1441 мм Тегло (празен) 1625 кг Товарен обем 360–1025 л • 0–100 км/ч 4,9 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 7,1 л А95Н Емисии CO2 161 г/км Цена от 89 800 лв.
декември 2019 г.