Mini Clubman срещу Mini Countryman: при Mini големият е по-напред


3
ян.
2019

ПО-ОРИГИНАЛНО ПРОСТО НЯМА КАК ДА БЪДЕ, категорични сме ние. Clubman има най-странната задна врата (капак) в лигата на компактните, свързвайки ретро чара на Mini с модерната комби вълна. Освен това със стегнатата си настройка на окачването и здравото управление е майстор на завоите и се движи доста бързо и пъргаво със своите 150 дизелови конски сили (в тестовия автомобил). Освен това Clubman не харчи много – средно само 4,5 литра. В сравнение с него по-бавният Countryman с нежелание превзема завоите, а заради по-високата си каросерия SUV-ът има значително по-осезаемо странично накланяне. Още нещо по темата за задвижването: Countryman се продава от Mini с тестваната от нас дизелова мощност и с двойно задвижване, а Clubman е с 4х4 само в по-мощната версия SD. Затова пък клиентът няма възможност да задвижва Clubman електрически – това става само при хибридния модел Countryman Cooper S E All4. Разликите в концепциите си личат особено много при тези два модела. Разликата във височината на седене (заради концепциите) между Club и Country е девет сантиметра. Освен това „по-здравият“ вариант на Mini има и функционални предимства: повече място най-вече за багажа, по-добър обзор, практически решения като регулираща се по дължина задна седалка. Според нас тези предимства компенсират разликата в цената от 4000 лв. Много по-важно: Countryman се товари много по-лесно – заради по-големия си отвор и конвенционалния заден капак. Нищо, че не е толкова оригинално.

Идентична командна централа: равенство при интериорите. И в двата модела доминира огромният монитор на мултимедийната система. Красиви: малките превключватели под бутоните за климатика

Колко оригинално: рядко срещана концепция за задната врата на Clubman. Зад нея: вместимост на багажника до 1250 литра – SUV-ът предлага товарен обем от 1390 л

Mini на върха: в Countryman водачът действително седи много по-високо в сравнение с компактния модел. Девет сантиметра допълнителна височина на седалката са предимството на SUV-а

Победител: SUV

Извод

По-просторен, по-приятен за всекидневието, по-богат избор – нашата препоръка е за SUV-а.

Още по темата

Card image cap
Кои са най-добрите гуми за зимата?

4
дек.
2017

Компактни, 4x4 или спортни автомобили: сравнение на 58 модела зимни и всесезонни гуми за всички класове

Card image cap
Tesla Model X срещу Bentley Bentayga: от два свята

2
мар.
2017

Това е сравнение на два екстремни автомобила. Един 2,5-тонен електромобил и един луксозен гигант с работен обем 6 литра поставят някои въпроси: нужно ли е това, или ще победи въодушевлението от техниката? Ние проверихме докъде се простират границите

Card image cap
Япония срещу Mokka

18
мар.
2016

SUV на Opel все още се приема доста добре от публиката, но разнообразието в този клас расте с всеки изминал ден: два нови модела от Suzuki и Honda показват, че и другите могат да правят добри версии на предпочитаните автомобили

Card image cap

В последния брой:

Архив >