MINI СТАВА ПО-КЪСО

С Rocketman дъщерната фирма на BMW Mini ни представя малък автомобил, който с право носи името си. Студията е много яка


31
мар.
2017

Колко дълго трябва да бъде едно Mini? Кристина Ридермайер не е очаквала този въпрос. Хихикайки се, 28-годишният фотомодел търси отговора. „Не трябва да преминава границите“, измъква се дипломатично тя и по този начин неволно засяга най-големия проблем на марката: моделите на Mini стават все по-дълги. Браво, Кристина! Не сме очаквали такъв отговор от блондинка. Междувременно се предлага Mini за всеки повод – до четиривратия Countryman. С дължина от над 4 метра представеното преди половин година макси Mini окончателно прекрачи границите на мини-автомобил. New Mini от 2001 е с повече от половин метър по-дълго от първия модел от 1959 г. (виж сравнението на дължината вдясно).

А моделът расте ли, расте … Вижда ли му се края? Сега дъщерната фирма на BMW слага точка на въпроса и ни представя в Женева  Rocketman. А той заявява: Mini отново ще бъде скъсено – най-после.  3,42 метра – за да бъдем по-точни. С тези размери моделът надминава историческия оригинал с 40 см. Посоката обаче е вярна. „Със заоблени форми и контролирани повърхности залагаме на типичния за марката минимализъм“, казва шеф-дизайнерът Андерс Варминг. Моля? Необходимо е да знаете, че Варминг е датчанин, а креативните хора говорят така: „Прецизни линии, изпъкващ дизайн, ретро препратки…“, горе долу е това. Онова, което виждаме в действителност е малък автомобил, който веднага предизвиква ефект на симпатии. Нещо като миловидно плюшено мече, което ти се иска да гушнеш веднага; Mini, което е пораснало до точните размери. Което не е твърде малко. С концепция на вътрешното пространство а ла Toyota iQ, Rосketman е автомобил с 3+1 места. Седалката до водача е изнесена много напред и оставя достатъчно място на пасажера отзад. Отляво и още едно аварийно място. Двете огромни врати имат за цел да покажат, как трябва да се качват и слизат за в бъдеще водачите на Mini.

Вратите заедно с праговете на двойни шарнири  се отварят малко и след това се плъзгат напред. Така Rocketman няма да има никакви проблеми с тесните паркоместа и неговите пасажери ще могат да имат директен достъп до местата си – една многообещаваща концепция, която ще улесни преди всичко по-възрастните водачи. Това е ново: досега трудноподвижните хора не спадаха към целевата група на маркетинговите стратези на Mini, които си представяха в колите си по-скоро 20-годишни младежи.

Този трик с вратите не е нов. Още през 2004 г. Opel показа подобен вариант на отваряне при Trixx. Няма значение – по-добре успешно копирано, отколкото лошо измислено и направено.

При багажника от Mini отново са черпили вдъхновение от Opel. В задната част има интегрирана кутия, която се плъзга навън  с 35 см и побира малък багаж както и ски или сноуборд. По принцип системата е идентична на Flex-Fix, която се предлага за Astra, Meriva и Corsa. До нея, но значително по-високо и поставени върху каросерията, светят задните светлини с прожекторна техника. Прозрачните стъкла насочват LED-лъчите върху лака и по този начин привличат вниманието. По формата те наподобяват светлините на Volvo C30. Не само задните светлини използват LED техника, но също и късите и дългите, както и фаровете за мъгла. Отвътре също свети и блести като на коледен базар. Червено, жълто, синьо – в зависимост от настроението. Запазени са няколко от превключвателите и централно разположеният скоростомер. Сега той се нарича Globe и изглежда като компютърен екран от научнофантастичен филм от 60-те години.

Съвсем реални обаче са поставките във вратите.  Те са направени от рециклирана хартия. Върху вътрешната част на прозрачния покрив се прожектира британският флаг – Union Jack. Близко до кича. Rocketman е абсолютно подходящ за изложения. Ако се абстрахираме от грима и трика с вратите, скъсеното Mini наистина би могло да влезе в серийно производство. Все пак досега Mini е започвало производство на всички показани на автомобилните изложения модели. Моделът иска да бъде технически посланик най-вече на леката конструкция. Така Rocketman е базиран на карбонов монокок и тежи много под 1000 кг. Разбира се, че с ниската маса и малък дизелов мотор автомобилът би харчил само 3,0 л/100 км. Дори и нашият фотомодел няма нищо против това. По отношение на разхода моделът може да преминава всякакви граници: колкото по-малко, толкова по-добре. Красавицата има право.

 

ТО РАСТЕ ЛИ, РАСТЕ … И СЕГА ОТНОВО СТАВА ПО-КЪСО

Първото Mini от 1959 с дължина 3 метра се превръща в икона. Екстремно късите надвеси на каросерията му осигуряват перфектна управляемост. Под режисурата на BMW през 2001 г. се появи новото поколение. Минималните надвеси бяха запазени. На дължина обаче моделът порасна до 3,63 метра. Четиривратият Countryman дори надминава 4 метра. Сега обаче култовият модел ще бъде скъсен. Студията Rocketman е с 30 см по-къса от лимузината на Mini

Още по темата

Card image cap
Колекционерът на странни автомобили от Изтока

21
ное.
2016

Някогашен беглец от ГДР се е посветил на колекционирането на автомобили от Източния блок. Неговата сбирка включва Lada от Съветската армия и Citroën на Хонекер

Card image cap
Да караш Ferrari за 120 лв.: ще се сбъдне ли тази мечта?

9
авг.
2017

Един интернет портал за групово пазаруване предлага шофиране с един суперспортист за малко пари. AUTO BILD тества офертата – под прикритие

Card image cap
Щурата радост от шофирането – Fiat Abarth 595

23
юни
2016

След фейслифта на нормалния Fiat 500 версията Abarth също може да се похвали с нова визия. Първи впечатления от Abarth 595 Competizione със 180 к.с.!

Card image cap
ПРИКЛЮЧЕНИЕ С VW T3 SYNCHRO ПРЕЗ АФРИКА

30
мар.
2017

Редакторът на AUTO BILD Бернд Фолкенс и неговият приятел Кай Амтенбринк предприеха едно вълнуващо приключение с VW T3 Synchro през Африка – не всичко обаче мина гладко

Card image cap

В последния брой:

Архив >