MINI на старо: много сладък и много проблемен

New MINI е мачо, разбива сърцата и на най-гордите жени – и побърква механиците

2003
2017

Ах, колко е слааааадък! Според едно проучване сред моите познати 90 процента от жените между 16 и 56 години искат MINI. Тоест MINI на BMW. То е симпатично, късо и култово. Дори и най-ранните употребявани екземпляри от 2001 година се продават на високи цени и сякаш шепнат на клиентите: „Аз съм малък, моето сърце е чисто!”. Поне по-красивата половина на човечеството не може да му устои. Механиците също са полудели от MINI – само че по други причини. Защото в ежедневието автомобилът е капризен като кастриран котарак. Нещата не бяха лесни от самото начало: когато през 2000 година BMW се раздели с Rover, баварците много предвидливо си запазиха правата върху марката Mini. А производството на новия модел започна една година по-късно в британския град Оксфорд. Първото поколение (R 50, R 52, R 53) се разпознава по закрепените от външната страна на предния капак фарове. И се започва: тъй като след проверка на нивото на маслото нежните женски ръце просто пускат капака (който по много британски начин се освобождава от дясното пространство за краката), лампите на фаровете бързо изгарят от силните вибрации. А нивото на маслото трябва да се проверява доста често, защото с напредване на възрастта произвежданият от Chrysler в Бразилия четирицилиндров двигател тече като лейка.

Седалки: спортните седалки са удобни, но понякога се чупи носещата конструкция

Ръжда: небрежно лакираното задно окачване демонстрира първите огнища на корозия

Ненадеждна електрическа инсталация: ако стъклоповдигачът откаже, често помага силен удар по вратата – и заработва

Докато превключването на предавките е по-скоро непрецизно и неточно. На британската скоростна кутия на Midland Gears може да се разчита колкото на гръцки банкер. Понякога не може да включи задна предавка, понякога при превключване се чува стържене. А когато трансмисията откаже, смяната в комплект с нов съединител ще ви струва доста солено. Шумове се чуват и от ангренажната верига, тай като обтегачът й често се износва преждевременно – което се разпознава по силното тракане. Иначе? Стъклоповдигачите отказват, стъклените покриви скърцат и пукат. От 2004 година поне се монтира нова скоростна кутия на Getrag, която работи по-надеждно. През 2006 година моделът е обновен основно, и много неща стават по-добри: нови двигатели (съвместна разработка с Peugeot), ново задно окачване, визуални промени.  А „ококорените” фарове вече са монтирани на предната решетка. Но малкият мачо си е все така сладък.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин