MINI на старо: много сладък и много проблемен

New MINI е мачо, разбива сърцата и на най-гордите жени – и побърква механиците


20
мар.
2017

Ах, колко е слааааадък! Според едно проучване сред моите познати 90 процента от жените между 16 и 56 години искат MINI. Тоест MINI на BMW. То е симпатично, късо и култово. Дори и най-ранните употребявани екземпляри от 2001 година се продават на високи цени и сякаш шепнат на клиентите: „Аз съм малък, моето сърце е чисто!”. Поне по-красивата половина на човечеството не може да му устои. Механиците също са полудели от MINI – само че по други причини. Защото в ежедневието автомобилът е капризен като кастриран котарак. Нещата не бяха лесни от самото начало: когато през 2000 година BMW се раздели с Rover, баварците много предвидливо си запазиха правата върху марката Mini. А производството на новия модел започна една година по-късно в британския град Оксфорд. Първото поколение (R 50, R 52, R 53) се разпознава по закрепените от външната страна на предния капак фарове. И се започва: тъй като след проверка на нивото на маслото нежните женски ръце просто пускат капака (който по много британски начин се освобождава от дясното пространство за краката), лампите на фаровете бързо изгарят от силните вибрации. А нивото на маслото трябва да се проверява доста често, защото с напредване на възрастта произвежданият от Chrysler в Бразилия четирицилиндров двигател тече като лейка.

Седалки: спортните седалки са удобни, но понякога се чупи носещата конструкция

Ръжда: небрежно лакираното задно окачване демонстрира първите огнища на корозия

Ненадеждна електрическа инсталация: ако стъклоповдигачът откаже, често помага силен удар по вратата – и заработва

Докато превключването на предавките е по-скоро непрецизно и неточно. На британската скоростна кутия на Midland Gears може да се разчита колкото на гръцки банкер. Понякога не може да включи задна предавка, понякога при превключване се чува стържене. А когато трансмисията откаже, смяната в комплект с нов съединител ще ви струва доста солено. Шумове се чуват и от ангренажната верига, тай като обтегачът й често се износва преждевременно – което се разпознава по силното тракане. Иначе? Стъклоповдигачите отказват, стъклените покриви скърцат и пукат. От 2004 година поне се монтира нова скоростна кутия на Getrag, която работи по-надеждно. През 2006 година моделът е обновен основно, и много неща стават по-добри: нови двигатели (съвместна разработка с Peugeot), ново задно окачване, визуални промени.  А „ококорените” фарове вече са монтирани на предната решетка. Но малкият мачо си е все така сладък.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Употребявани автомобили: Най-добрите бензинови модели от 7 класа

10
сеп.
2016

При бензиновите модели правилото дълго беше: икономични или доставящи удоволствие. Комбинацията изглеждаше почти невъзможна. Но това се промени отдавна. Тези 7 концепции въодушевяват и като употребявани автомобили

Card image cap
Да се погрижим за акумулатора

12
дек.
2017

В най-студеното време на годината капацитетът на акумулатора може да намалее драстично. AUTO BILD разкрива как да удължите живота на стартерната батерия и какво да направите, когато тя ви предаде

Card image cap
Кой „баварец“ ми подхожда?

18
апр.
2016

Окей, X1 е SUV. Познаваме го. Но как се представят двата новака в света на BMW? Тук ще ви покажем всички преимущества и недостатъци на компактните модели. Съветник за покупка в пет стъпки

Card image cap
Fiat 500 на 6 години: готов за моргата!

25
юли
2017

Fiat 500 1.4 се труди в тежкото в тежкото редакционно всекидневие на AUTO BILD 6 години и повече от 200 000 километра. Всеки ден ли? Е, в момента си почива - на подемника. Скоростната кутия е на ремонт. Втора сериозна повреда след тази на двигателя преди 4 години

Card image cap

В последния брой:

Архив >