2020
С електрическото задвижване Mini се връща към старата си сила
ГОДИНИ НАРЕД Mini ни разказваха приказката за усещането а ла картинг, което поне при последното поколение на модела си остана по-скоро спомен. Сега мъникът сменя жанра и се превръща в скутер. Всъщност вече му е време. Все пак вече изминаха десет години, откакто BMW електризира малка серия на Mini – като накрая все пак използва задвижването в модела i3. Сега нещата си дойдоха по местата – тоест връщат се обратно: от този месец Mini се предлага като Cooper SE с батерия вместо бензинов резервоар. Разполагащият със 135 кВт. електромотор и батерията с капацитет 32,6 кВтч. са взети без промяна от BMW i3. Ток вместо гориво: в града Mini доставя истинско удоволствие: пъргаво ускорение, маневреност и повратливост както някогашното Mini, или в действително като при скутер. Няма да ви липсва дори типичния звук на Mini, като при стартиране на електрическия модел ще усетите нещо като совалка преди издигане. извън табелите на града радостта от шофирането остава на заден план: електрониката не допуска повече от 150 км/ч. Все пак не бихме могли да очакваме по-високо темпо от един карт…
ИЗВОД
Томас Гайгер
Електрическото Mini в момента е най-типичното Mini в гамата – кой би си го помислил? Доставя огромно удоволствие в града и по междуградски пътища. Цената също е типична за Mini – 65 000 лв. (за Германия) са много.
Това ни харесва и това – не
Най-после отново усещане за картинг в Mini. Както и най-после високо качество и отлична свързаност. Цената е висока, но не и пробегът.