Mini в страхотна форма

1112
2023

Mini разработва Cooper срещу тенденциите: моделите стават не по-сложни и по-скъпи, а по-семпли и по-евтини. AUTO BILD ще ви даде информация!

Вече ще трябва да свикнем, че версиите с три и пет врати, както и кабриолетът ще носят името „Cooper“, независимо дали са електрически (тогава производството е в Китай) или конвенционални (тогава се произвежда в Англия). Единствено топмоделът ще продължи да се нарича „John Cooper Works“.

По отношение на размерите Mini остава компактен: 3,86 метра дължина, 1,76 метра широчина, 1,46 метра височина и междуосие от 2,53 метра, като порастването е с по 3 см отвсякъде. Това се отразява добре на пропорциите – с късите си надвеси на каросерията и 18-цоловите джанти автомобилът изглежда страхотно. Светлинните графики придава ексклузивност на ретро-дизайна.  

Вътрешното пространство на Mini е прегледно, серийно разполагате с  9,4-инчов OLED-тъчскрийн, който показва съдържанията на операционната система Mini Operating System 9 (базирана на Android), включваща облачно базирана навигация и ъпдейти Over the Air.

Опционално се предлага и Head-up-дисплей и цветни изображения на арматурното табло. Отпред има достатъчно място, като интериорът е без кожени тапицерии – само с платове от рециклиран полиестър.

С вместимостта си от 200 литра багажникът е по-малък от този на предшественика, като при сгънати задни седалки ще разполагате с до  800 литра и равен товарен под.

Mini Cooper SE с пакет JCW

Ексклузивно за Mini Cooper SE Mini предлага спортния пакет John-Cooper-Works. Този пакет обхваща обаче само външния вид – мощността остава без промяна.

Пакетът включва: 18-цолови джанти, червени спирачни апарати и декоративни ивици по капака. Освен това предната броня е преработена, решетката – черна, има и загатнат дифузьор. Кулминацията е големият спойлер на покрива с надписи John-Cooper-Works вляво и вдясно. Лека разлика има и при подписа на светлините над LED-фаровете. Във вътрешното пространство Mini са сложили спортни седалки с многоцветни материали, както и специални декоративни лайстни. Ако спортната визия не ви допада чак толкова, можете да почакате – в бъдеще ще се появи истинска версия John-Cooper-Works.

Електрическото Mini не използва платформа на BMW, а такава на Great Wall Motors, затова и се произвежда в Китай. Батериите и електромоторите също са китайски. За пазарния старт през пролетта на 2024 г. ще има две версии: Mini Cooper E със 135 кВт. (184 к.с.) и 250 Нм и Cooper SE със 160 кВт. (218 к.с.) и 330 Нм.

В Cooper E има 40,7-киловатчасова батерия, която позволява изминаването на до 305 километра, докато 54,2-киловатчасовата в Cooper SE ще ви даде пробег от максимум 402 километра. Като скорост на зареждане от Mini посочват 75 кВт. за малката и 95 кВт. за голямата батерия.

Версиите с двигател с вътрешно горене използват платформата на BMW и се произвеждат в завода на марката в британския Оксфорд.

Тествахме новото Mini

С 54-киловатчасова батерия (по-голямата от двата варианта) електрическото Mini ускорява типично за кола с електрическо задвижване. В острите завои дори танцува леко със задницата си. По време на теста на Нордшлайфе се удивих, колко брилянтно се управлява автомобила. Всъщност ESP се намесва решително, когато има опасност от нестабилно поведение.

Извод на Ролф Клайн

По-големите междуосие и следа при непроменени надвеси на каросерията в комбинация с електронните помагачи означават в действителност супер-стабилен електромобил с фактор удоволствие на спортен автомобил.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин