MHero-1: G-клас на стероиди

2205
2024

MHero-1 притежава впечатляващ вид и брутална мощност

Ако на Батман му се наложи да кара извън асфалтирани пътища, то Dongfeng имат подходящият автомобил: MHero-1 изглежда като тунингован G-клас и се управлява така.

Отговорът на електрическия Hummer, G-клас с EQ-технология и флагмана на BYD Yangwang U8 идва също от Китай: MHero-1.

В Швейцария продажбите на модела на Dongfeng вече започнаха на цени от 300 000 лв. – очаква се моделът да се появи и в други европейски страни.

С дължина пет метра и вид на G-клас на стероиди, MHero-1  определено ще плаши малките автомобили на пътя: със сърдития си поглед и ръбестата, насечена каросерия той прилича на Батмобил.

Внушителният външен вид не е случаен: корените му също са военни, тъй като концернът-майка Dongfeng е важен доставчик на китайската армия. MHero-1 ще ви уплаши не само с външния си вид, но и със задвижването си: четири електромотора с по 272 к.с. и 350 Нм осигуряват общо 1088 к.с.При общ въртящ момент от 1400 Нм по асфалта това означава спринт до темпо 100 км/ч за 4,2 секунди и максимална скорост от 180 км/ч. Все пак теглото на модела е над 3 тона…

Причината за теглото на MHero-1 се дължи и на огромната батерия на  CTL – 142 кВтч. капацитет позволяват изминаването на до 450 километра. MHero-1 обаче се предлага в Китай и с удължител на пробега, а зареждането на батерията става с 11 кВт. променлив и със 100 кВт. постоянен ток. Всъщност батерията има един недостатък: тя вдига общото тегло на 3,9 тона – ще ви трябва друга категория на шофьорската книжка.

Иначе MHero-1 разполага с въздушно окачване, задни завиващи колела и има диаметър на завой от малко над 10 метра – доста е маневрен за такъв колос.

Неговата сила разбира се е в офроуда: с натискане на бутон клиренсът на китайския „танк” се увеличава с десет сантиметра до 34 сантиметра, а дълбочината на газене до почти метър. При необходимост има механичен блокаж на предната и задната ос, предлагат се и пет режима за офроуд.

Така MHero-1 се бори геройски с дупките, неравните терени, катери се по стълби и минава навсякъде в гората. Докато военните издържат без излишни претенции на такава атмосфера, MHero-1 предлага на своите пасажери солидно количество комфорт със седалки с кожена тапицерия. Отпред в кокпита има огромни монитори. Въпреки целия този лукс и комфорт, MHero-1 не успява да скрие военния си произход. Дори напротив: дизайнерите са оформили дръжките на вратите като пистолети, а при затварянето им се чува не плътен звук като при трезор, а нещо подобно на презареждане на оръжие. Това може би е малко прекалено, затова китайците са оставили възможност за изключването на този звук от менюто.

ИЗВОД

Томас Гайгер

Естествено електрическото задвижване не оправдава всяка една крайност – MHero-1 е всичко друго, но не и разумен. Но пък е перфектната играчка за обичащите автомобилни приключения и хвърлена ръкавица към Mercedes и G-клас.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин