MGB GT: Aston Martin за бедни

Някога MGB Roadster е бил най-успешният спортен автомобил на света. Индивидуалистите ще оценят високо версията като „комби-купе” – навремето тя си спечелва прякора „Aston Martin за бедни”


11
окт.
2017

MGB е един от най-успешните спортни автомобили на Великобритания. Той дебютира през 1962 г., първоначално като роудстър. Три години по-късно в лицето на MGB GT се появява атрактивно комби-купе, което може да бъде прието за ранен вариант на Shooting Brake. Елегантната каросерия е завършена от Pininfarina, след като в Morris Garages, Абингтън, са направени първите дизайнерски скици на модела. GT-предницата е ориентирана към дизайна на роудстъра, а задната част получава издължен капак с голямо стъкло. Моторът и трансмисията са същите като при роудстъра – но в сравнение с откритата версия, закритата ускорява малко по-бавно заради по-високото си тегло.

Благодарение на по-добрата си аеродинамика обаче достига по-висока максимална скорост. Двете отделни задни седалки могат да бъдат сравнени с наказателна скамейка, тъй като са прекалено неудобни за дълъг път, но за сметка на това багажникът предлага повече пространство в сравнение с роудстъра. През 1973 г. MG представи още по-мощна модификация на купето. „Сърцето” на MGB GT V8 е 3,5-литров агрегат – със своите 144 кг това е най-лекият „осмак” в серийно производство за времето си. С този мотор машината „спринтира” за под 9 сек от 0 до 100 км/ч и достига максимална скорост 200 км/ч. Днес MGB GT 1,8 струва между 16 и 40 хил. лева в зависимост от състоянието.

Още по темата