2025
MG4 XPower е невероятно мощен компактен електромобил – той мобилизира 435 к.с., изпращани към четирите задвижващи колела, и тежи 1850 килограма. Дали ще направи водача си щастлив? Разкриваме ви в нашия тест!
Чистата мощност сама по себе си не е достатъчна да достави удоволствие от шофирането, гласи една поговорка – която, разбира се, сами сме измислили. В последните години най-вече електрическите модели ни научиха, че не трябва да изпадаме в еуфория всеки път, когато в техническите данни видим много „коне“.
Първо, защото повечето електромобили не отдават обявената мощност през цялото време – или я предоставят само в много ограничен диапазон на (висока) скорост. И второ, защото техните окачване и цялостни общи настройки не отговарят на потенциала на задвижването. С други думи – и двата случая са разочароващи.
Динамика на много високо ниво
Добрата новина е, че MG4 XPower не е спада към нито една от двете категории. Напротив – измерените от нас динамични показатели говорят сами за себе си. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,7 секунди, достига 130 км/ч след 5,8 секунди и 160 км/ч – след 8,8 секунди.

Едва малко преди официално обявената максимална скорост от 200 км/ч да бъде достигната, тягата намалява значително – подозираме, че тогава предният синхронен електромотор се „отцепва“ от задвижването. Но ако по принцип планирате да поддържате тази скорост за по-дълго време, така или иначе електромобил не е правилният тип превозно средство за вас.
Енергийна консумация, съвсем близка до стойностите по WLTP
Иначе шофирането на MG4 по магистрала е много приятно. Автомобилът не става прекалено шумен, окачването е стегнато, но возията не е прекалено твърда. Кормилното управление е директно, с добра обратна връзка, без да реагира нервно около централното положение. При бързи завои ни допадат неутралното до леко насочено към задницата разпределение на тягата, както и устойчивата на усукване каросерия.

Освен това консумацията на енергия е в прилични граници: 19,5 киловатчаса (измерени при 23 градуса) са само малко над данните по WLTP и позволяват постигането на тестов пробег от 331 километра. Максималната мощност на зареждане е 140 кВт – и тя ви позволява да заредите батерията от 10 до 80 процента за 26 минути.
Благодарение на всички тези показатели XPower със своята литиево-йонна батерия с капацитет 61,7 киловатчаса (нето) няма основания да се срамува от конкуренцията. Диаметърът на завой от 12 метра е доста голям – а това е лошо за компактен автомобил, който би следвало да бъде шофиран основно в града.

Атрактивните оранжеви спирачни апарати с надпис XPower са малко заблуждаващи, защото зад тях се крият неочаквано малки накладки. Спирачният път можеше да бъде и по-къс, но все пак стойностите от 35,5 (топли спирачки) до 35,7 метра (студени) са повече от прилични.
Качеството на изработка в интериора е добро
В интериора ни очаква позната картина. Достатъчно щедрото за четирима души пространство, включващо и доста малък багажник (363 до 1177 литра), е комбинирано с прилична изработка и материали от различен тип. Посрещат ни бутони с отчетливо щракване под централно разположения 10-инчов екран, както и други с не толкова добра обратна връзка, разположени върху волана. Голяма част от повърхностите са решени в пиано лак, но опитът ни показва, че скоро по него ще се появят първите драскотини.
Има и слабости, които хората от MG са заложили в своята „четворка“ поради концепцията на управление в кокпита. Ако искате да получите достъп до менюто на климатика, винаги трябва първо да стигнете до главното меню. В интерес на истината, има бутон за бърз достъп, който ви отвежда до подменюто, но едновременно с това включва или изключва климатика. Двата джойстика на волана не са обозначени ясно.
Инфотейнмънт система със слабости
И продължаваме с хардуерните проблеми: двете приятно тапицирани предни седалки са поставени на добра позиция. Чудесно е, че тази за шофьора е напълно електрическа – но все пак няма как да не критикуваме автомобила заради липсата на възможност на регулиране по височина на „креслото“ за пасажера. Лумбални опори липсват и от двете страни. А при такава сериозна мощност това е доста жалко.

Софтуерът в XPower също имаше доста проблеми. Това включва информационно-развлекателна система, която, въпреки че ентусиазирано винаги посочва училищата в близост, е тотално безпомощна по отношение на гласовия контрол в градове като Мюнхен или Берлин. Освен това, част от информацията на арматурното табло е показана в доста малък формат, което я прави трудна за разчитане – въпреки че всъщност има достатъчно място.
Модел | MG4 XPower |
Ускорение | |
0-50 км/ч | 1,6 сек |
0-100 км/ч | 3,7 сек |
0-130 км/ч | 5,8 сек |
0-160 км/ч | 8,8 сек |
Еластичност | |
60–100 км/ч | 1,8 сек |
80–120 км/ч | 2,3 сек |
Тегло/полезен товар | 1850/411 кг |
Разпределение на теглото пр./з. ос | 51/49 % |
Диаметър на завой л./д. | 12,0/12,1 м |
Височина на седалката | 590 мм |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студени спирачки | 35,7 м |
от 100 км/ч топли спирачки | 35,5 м |
Шум отвътре | |
при 50 км/ч | 58 dB(A) |
при 100 км/ч | 66 dB(A) |
при 130 км/ч | 69 dB(A) |
Разход | |
Икономичен разход | 13,1 кВтч/100 км |
Тестов разход по 155-километровия тестов маршрут (отклонение спрямо WLTP) | 19,5 кВтч/100 км (+4 %) |
Спортен разход | 28,1 кВтч/100 км |
СО2 (локални) | 0 г/км |
Пробег (тестов разход) | 331 км |
Освен това водачът понякога се натъква на черен екран на CarPlay, когато изображението от камерата за обратно виждане, задействано при включване на задна предавка, изчезне от екрана. Също така сензорите на системата за безключов достъп на вратите понякога не сработваха правилно. Дразнещи са и някои „нервни“ асистиращи системи, въпреки че вероятно след нашия тест вероятно са били подложени на актуализация.
Продължете на следващата страница