2025
Комбинация от всъдеход и дизелов двигател би се харесала и на стария континент
Евтин всъдеход със задвижване на четирите колела, който наистина може немалко: вероятно това е нещото, за което копнеят всички, които не могат да си позволят цените на актуалния Mercedes G-клас. Още по-интересен е MG Majestor, седемместен автомобил със задвижване на четирите колела, който току-що беше пуснат на пазара в Индия.
Всъщност, това е Maxus D90 под марката MG, тъй като и двете компании принадлежат на SAIC Motor. Следователно това е автомобил, който не е разработен от нулата, което поддържа производствените му разходи ниски.
С дължина от 5,05 метра той е най-големият MG и следователно принадлежи към сегмента E, заедно с Audi Q7, BMW X5 и новата Mazda CX-80. Визуално и технически обаче Majestor е в посока повече към Toyota Land Cruiser.
Внушителната предна част е оборудвана със защита на дъното на автомобила и разделени LED фарове, докато страничните прагове са интегрирани отстрани на автомобила за лесно качване и слизане. Отзад има светлинна ивица по широчината на автомобила. Има също голяма броня и двойни ауспухови тръби.
Интериорът вероятно ще бъде същият като този на Maxus D90. Така че очаквайте 12,3-инчов централен дисплей на мултимедийната система и функции на премиум сегмента като отопляеми и вентилирани седалки с функция за масаж, както и аудио система с 12 високоговорителя и тризонов автоматичен климатроник.
Техниката на модела предлага блокаж на диференциала на всяка ос. С какъв двигател ще бъде оборудван MG Majestor? Логично е да бъде с дизелов двигател. Възможен е битурбо агрегат с работен обем 2,0 литра, 215 к.с. и 480 Нм максимален въртящ момент, който ще работи в комбинация с осемстепенна автоматична трансмисия. Такова задвижване вече се предлага в Индия в технически близкия модел MG Gloster.
MG Majestor ще бъде на пазара в Индия през следващите месеци на 2025 г. с начална цена от около 90 000 лв., което го прави ексклузивен автомобил в тази азиатска страна. За европейския континент обаче тази цена звучи като шега за петметрова седемместна кола със задвижване на четирите колела.
