2019
Първият в света електрически модел на MG. Не, не е от Бирмингам и съвсем не е нисък роудстър, както би повелявала семейната традиция на марката. Добре познатият осмоъгълник продължава да краси волана и предната решетка, но всичко останало е като научнофантастичен роман от 60-те години. Невероятно ускорение, типично за електрически задвижваните автомобили, невероятно леко управление, доста нисък център на тежестта благодарение на разположените в пода акумулаторни батерии – всичко това създава едно чувство, което определено може да се сравни със спортния дух на MG.
Външно автомобилът прилича на класически SUV, което не e изненада, тъй като вече е бил предлаган с конвенционален бензинов двигател под иметор MG ZS, но не е бил особено успешен. Изцяло електрическата версия EZS вдъхновява със спортния си темперамент при шофиране – мощността от 150 к.с. всъщност се усеща като много повече и това при една съвсем не толкова аеродинамична форма. Странната за електромобил класическа предна решетка всъщност издава гените на каросерията. Изненада обаче е присъствието на познатата от Формула 1 система за възстановяване на кинетичната енергия (KERS).
В интериора липсват джаджи и дигитални заигравки, инструментите на таблото са аналогови, разполагате с ключ за избор на режим на движение. По отношение на окачването няма забележки, спирачките също реагират адекватно. Управлението можеше да бъде малко по-директно, усеща се леко недозавиване, но определено не е драматично. Най-интересна обаче е цената – за същата сума юани в Китай може да си купите също така VW e-up. Преценете сами…
Макс. мощност 150/110 к.с. / кВт
Макс. въртящ момент 350 Нм
Батерия 44,5 кВтч
Ел. двигател 110 кВт
Ел. пробег 335 км
Бързо зареждане 80% за 30 мин
Скоростна кутия 1-степ.
Задвижване предно
Спирачки дискови
Управление EPS
Обем на багажника 359-1166 л
Д/Ш/В 4313/1809/1644 мм
Междуосие 2585 мм
Тегло 1518 кг
Цена в Китай 38 031 лева