Новини » Meyle дресира Tesla да спре скърцането

Meyle дресира Tesla да спре скърцането

1609
2022

Automechanika Франкфурт изпреварва всички големи европейски автосалони

Ако съдим само по дрехите, продажбата на нова автомобили определено е суперзвездата в автомобилния бизнес: излъскани до блясък модели, изложени в стъклени дворци, луксозна мебелировка в светещи шоуруми, все по-често със специален кафе бар за клиенти.

Ако обаче попипате счетоводител за икономическия ефект, той несъмнено би избрал неугледния квартален автомобилен сервиз. На фона на хомеопатичните приходи от дистрибуцията – през 2021 година в Германия в размер на само 1,6 процента – все повече автомобилни дилъри всъщност се издържат от афтърмаркет услуги. С тенденция към увеличение.

Въпреки локдауни и хоумофиси през изминалата 2021 година в Западна Европа сервизите все пак са били натоварени на около 80 процента от капацитета си. За тази година анализаторите очакват увеличение до 85 процента. Това е чувствително повишение спрямо предковидната 2019 година. Заради липсата на чипове и прекъснати вериги на доставка при нови автомобили, старите коли логично се шофират повече, което автоматично генерира повече ремонти.

Твърде е вероятно обаче доброто настроение сред афтърмаркет бизнеса скоро да се помрачи: задаващата се глобална икономическа криза този път може да засегне и сервизите. В икономически тежки времена потребителите се въздържат от придобиването на нови автомобили. С други думи, могат да се очакват повече сервизни дейности. Но заради галопиращите цени и устойчивата инфлация в много икономически сектори, класическата сметка може и да не излезе. Все по-скъпите хранителни стоки най-късно през идната 2023 година ще принудят все повече шофьори да затегнат коланите и заздравят семейна финансова дисциплина. Много от тях ще се откажат от втората кола. С това ще отпаднат и съответната поддръжка и евентуални ремонти. Вероятно някои дори няма да могат да си позволят ремонтните работи по основния автомобил. На фона на покачилите се значително цени на горивата, средностатистическият пробег по-скоро ще намалее и с това – оборотите на сервизите.

В същото време механиците трябва да инвестират в нова техника, с която да обслужват все по-бързо дигитализиращите се нови модели и реагират на засилващата се в Европа тенденция към хибриди и електромобили. Това е опасна преса за бизнеса: от една страна, намаляват приходите, а от друга – спешно се налагат значителни капиталовложения.

Предвид сложната обстановка международните специализирани изложения играят много важна роля, защото дават възможност на бранша да се ориентира и намери заедно ефективни и рационални решения. На тях сервизите най-добре може да планират предстоящите инвестиции. Освен това панаирите са уникална платформа за информация, свързана с техническото развитие и перспективите на пазара.

В разговор с AUTO BILD България в рамките на изложението Automechanika във Франкфурт, директорът на панаира Олаф Мусхоф потвърждава засиления интерес за физическо присъствие на бранша. Катастрофалната загуба на интерес, какъвто го видяхме на автосалоните в Женева и Франкфурт, а твърде вероятно само след няколко седмици и в Париж, определено не важи за Automechanika. Само от България участниците са цели единадесет: Абритес, А. Л. Филтър АД, Балев, Виктори 2000, Дженуин Аутопартс, Лудал, Монбат, Монеа, Одеоло България, Приста Ойл и Стеаринос ООД.

И да, ако някой си представя Autoemechanika, като скучно изложение за авточасти, определено има много грешни представи. Немалко от изложените експонати са по-добри от оригиналните. Пример в това отношение са партньорите ни от Meyle в Хамбург.

През миналата година фенове на Tesla и форуми, посветени на тази премиум марка за електрически автомобили, разгорещено коментират появили се скърцащи шумове и тракане при Model 3 и Model Y. Водачите локализират причината и тя се оказва в предния напречен носач. Това кара Meyle да анализира случая, след което разработва нов висококачествен носач, включен в портфолиото подобрени части Meyle HD. Ние вече го видяхме във Франкфурт, сега остава Илън Мъск да започне да вгражда носача, а клиенти с Tesla да си го подменят. Все пак става дума за 700 хил. бройки, чиито собственици едва ли си падат особено по скърцащия саунд на скъпата електрическа машина, докато се „реят“ по магистралата.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ