Mercedes X 250 d: борещият се с локвите


8
май
2018

CITAN! Звучи ви необичайно? Citan е името на „баничарката“ на Mercedes, която всъщност е Renault Kangoo. Сега Mercedes отново си сътрудничи с Renault-Nissan, като превръща Navara в X-клас. Естествено ще искате да знаете: колко Mercedes се крие в модела? Първо най-важното: цената. 70 269 лева за X 250 d с 2,3-литров 4-цилиндров дизелов агрегат и 190 к.с., 7-степенна автоматична трансмисия и включващо се двойно задвижване. Моторът е на Renault, a „братът“ Nissan Navara се предлага за 61 000 лева (макар и с ръчна трансмисия – в базовото ниво). Сметнахте ли? Около 9000 лева надценка за звездата в емблемата. Защо? Е, също и заради сигурността! По време на теста не останахме безмълвни, но все пак бяхме изненадани. X спира от скорост 100 след 35 метра. 35! Другите пикапи се нуждаят от 40 и повече метра – това е една дължина на автомобила. От Mercedes са монтирали в базата на Nissan дискови спирачки навсякъде (Renault Alaskan и Navara са с барабанни спирачки отзад), като освен това хората от Щутгарт са оборудвали модела с асистент за поддържане на пътната лента, активен спирачен асистент и ESP стабилизиране на ремарке. Също така Mercedes отдава значение на лукса – в случая на шумоизолацията. Няма тракане, скърцане, пукане – в интериора се усеща обстановка а ла Daimler. Е, по-скоро малко от нея – воланът се регулира само на височина, вентилационните дюзи са от обикновена пластмаса, а най-ниско разположените превключватели се четат лошо. Например въртящият превключвател за двойното задвижване: 4WD се вижда от мястото на водача, но не и 2WD. Няма значение – ако си го купите, ще свикнете. Най-важното: как се управлява? По магистралата пикапът върви доста добре. Разполагащият със 190 к.с. дизелов двигател работи шумно само в студено състояние, като не изнервя пасажерите в купето. Както казахме – шумоизолацията е на добро ниво. Автоматичната предавателна кутия работи прецизно, но е малко бавна. Всичко това не е болка за умиране. X-клас обаче не обича пътища с лоша настилка и къси и дълги неравности. Тогава предната ос започва да вибрира, а към това прибавяме и по-скоро недиректното управление. Така моделът се усеща като лекотоварен, а не като обикновен автомобил. Вероятно се дължи на факта, че нашият X е по-висок с 20 милиметра (доплащане от 540 лева). Още отсега обаче се радваме на лятото, когато ще се появи 6-цилиндровият мотор в комбинация с перманентно двойно задвижване и автоматична трансмисия на Mercedes. Нужно е само въздушно окачване и звездата ще заблести истински.

 

Кокпит с атмосферата на Mercedes, но с неособено добра ергономия, тъй като превключвателите са разположени прекалено ниско и се четат доста трудно. Отзад ще седите на прилично ниво, в товарната повърхност можете да натоварите до един тон

Колко хитроумно! Металните скоби за закрепване на товарната повърхност могат да се регулират

Извод

Страхотна визия, приличен интериор, отличен спирачен път, но за съжаление вибриращо при неравности окачване. Този X-клас носи звезда, но не се усеща като Mercedes. Доста повече товарен, отколкото обикновен автомобил.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >