Mercedes W142 A320 Cabriolet (1948): това трябваше да е истинският „Аденауер“

1503
2023

Преди 16 години този рядък и красив Mercedes-Benz W142 A320 Cabriolet, за който се смята, че е единственият произведен екземпляр, привлича голям международен интерес от колекционери на Международното автомобилно изложение в Мелбърн, проведено на 12 март 2007 г.

Внушителният кабриолет с дължина 5,5 метра е проектиран в завода на Mercedes-Benz в Щутгарт в първите следвоенни години, а прототипът е завършен през 1948 г. като дизайнерско проучване за перспективен модел. Тъй като тогава компанията току-що е възобновила производството си след опустошенията от Втората световна война, опитният образец е оборудван с довоенен двигател със стоящи клапани и редица други механични компоненти от последните луксозни изпълнения на Mercedes-Benz с междуосие 3,60 м, произвеждани до 1942 г., когато фабриката е разрушена от бомбардировките и производството е преустановено. Още преди края на войната започва разработката на първия следвоенен луксозен модел на Mercedes-Benz, станал известен като „Аденауер“, оборудван с модерен двигател с горен разпределителен вал и иновативни за времето си технологии.

С усвояването на серийното му производство е взето решение на същата база да бъде направен и кабриолет с две врати и идентичен дизайн. Това прави излишна по-нататъшната разработка на луксозния кабриолет от 1948 г. и прототипът е продаден на холандски бизнесмен, който по същото време работи в Индонезия. Автомобилът остава там почти 40 години, преди да бъде открит случайно от австралийски търсач на редки автомобилни антики, и транспортиран в Мелбърн в края на 80-те години. По това време той е в много лошо състояние, зле боядисан в червено и в абсолютно неизползваемо състояние. След направена експертна оценка от специално поканения за целта директор на музея на Mercedes-Benz Макс-Герит фон Пейн, автентичният статус на автомобила е потвърден и това дава тласък за неговата цялостна реставрация. Пейн е изумен не само от това, че превозното средство е оцеляло, но и че е запазено в своя оригинален вид. Работата по връщането на кабриолета към първоначалния му фабричен дизайн включва пълно разглобяване, в резултат на което са открити следи от оригинална двуцветна синя боя под пантите на вратите, а след премахване на виниловата облицовка, се открива и оригиналната двуцветната кожена тапицерия. С помощта на специалисти от Мелбърн, уникатът е напълно възстановено в началото на 2006 г., така че да се доближи възможно най-близо до оригиналната си спецификация.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин