2017
Какви са перспективите? През 1976 г., три години след тежката петролна криза автомобилния бранш полека-лека оживява и набира обороти. Малките икономични коли от Golf-класа са много популярни, често с дизелов двигател и с имена, заради които понякога трудно ни се обръща езикът да ги произнесем. Toyota, Mazda, Mitsubishi – японците настъпват с всичка сила по световните пазари. В такива случаи помага единствено самозащитата. Mercedes контрира с типично германски добродетели. Качество: двигатели с живот, по-дълъг от този на костенурките, Комфорт: място колкото в стара африканска кръчма. Солидност: материали и здравина като на бронирана каса за златни кюлчета. Като едно голямо изкопаемо се откроява 1400-килограмовият W 123 от масата на малките, пъргави и икономични колички. Крайъгълен камък от края на хромовата ера той проблясва тук-там с разни лайснички. Истинският анахронизъм са неговите леко ръбави форми, които са абсолютно безразлични към всякакви там аеродинамични тестове, но към тях не са безразлични местният търговски представител, строителите и общинските съветници. Именно хората, които ще помогнат на Германия да излезе от кризата.
И те успяват. Инфлацията пада на 3,7 процента. С преднина от 5,5 процента Германия е над останалите индустриални нации. Въпреки излизането от нефтената криза нови ограничения за движение са наложени. От 1 януари предпазните колани вече са задължителни, а непоставянето им се глобява солено.

Така трябва да изглеждат задните седалки на един Mercedes. Достатъчно място, удобен и лесен за поддръжка.
Редно е да се отбележат още три значими през тази година събития. Един златен и един сребърен медал са донесли германските скиори от олимпийските игри в Инсбрук. Терористката Улрике Майнхоф се самообесва. Светът се бори срещу злото, наречено замърсяване на околната среда. В Брокдорф хората масово протестират срещу построяването на АЕЦ, легендарният Герд Мюлер се връща в Байерн, който малко по-късно става европейски шампион.
Другият шампион през тази година е Mercedes W123. Три от всеки четири продадени 123 работят като таксита. Той предлага комфорта на предшественика си W115, само че е с 4 сантиметра по-дълъг и вози и стои в завоите като доста по-скъпата S-класа.
Продължете на следващата страница