2017
Toзи Mercedes просто отказва да умре. Не само в Африка стари W123-ки са част от нормалната гледка по пътищата. Дори ако сте в Хамбург или Берлин може да ви се случи да се качите в автомобил от този модел, ако извикате такси. При това последните W123-ки слизат от конвейера в края на 1985, т.е. преди повече от три десетилетия. Началото на серийното производство е през 1975, когато моделът замества легендарния /8. W123 обаче също получава статус на легенда – от него са направени почти 2,7 млн. екземпляра, с които W123 и до ден-днешен остава най-продаваният Benz на всички времена. Баща, внук, съсед или колега от работата – ако живееш в Германия, задължително ще има някого в обкръжението ти човек, който да е имал W123-ка. Затова не е изненада, че този Benz е най-разпространеният олдтаймер в Германия след VW „костенурка”. През 2014 от него по германските пътища са се движили 15 523 бройки – разбира се, всички те с историческа регистрация.
W123 има много лица – от тромавия, но неразрушум 200D до топверсията 280 с Bosch K-Jetronic и 185 к.с., генерирани от шест цилиндъра. Оборудването също може да варира – дори базовите модификации с постно обзавеждане не са били евтини, за всяка екстра клиентите е трябвало да се „бъркат” допълнително. Който не е поръчал централно заключване, електрически стъклоповдигачи или темпомат, днес може да се радва заради едно нещо – каквото липсва, не може да се счупи. С 2,3-литров бензинов мотор цените на W123 в движение започват от около 10 000 лв. (в състояние 3).
Подобно на легендата W126, и W123 е с дизайн, създаден от легендата Бруно Сако. Малко неочаквано, един от големите почитатели на модела се оказа музикалната звезда Лейди Гага, която разчита на 300D Turbodiesel – специална версия за САЩ и за Италия. Комбито на модела с добавката Т към името е произведено в близо 200-хиляден тираж – и е смятано за бащата на всички луксозни „товарачи”. Именно комбито, отново като 300TD, е бил последният автомобил на Джон Ленън – членът на Бийтълс купува колата през 1980, след това тя няколко пъти сменя собственика си, а по-късно попада в музей във Флорида, САЩ.
През 1977 W123 се превръща в първото моделно семейство на Benz – достъпно като стандартен седан, купе, комби и удължена лимузина (използвана често за Shuttle-услуги и представителни нужди).

Благодарение на огромния тираж на модела – общо 2,7 млн. бройки, търсенето на резервни части не е проблем. Купето няма В-колона
Основният враг на легендарния Benz е „кафявата чума” – тя атакува праговете, калниците, точките за връзка на окачването с каросерията, стойката на акумулатора и какво ли още не. Нерядко има оплаквания от течове на масло от гарнитурата на цилиндровата глава и капака на клапаните, а след 200 000 км диференциалът често започва да вие. При добра поддръжка дизелите издържат по 600 000 км и дори повече – голяма част от тях обаче се предават заради износени семеринги. При техническите прегледи на TUV експертите в Германия често отчитат дефекти по спирачната система. Като цяло обаче моделът е надежден и препоръчителен, а цената му тепърва ще се вдига. Защото този Benz старее като катедрала – и с възрастта става още по-очарователен.