2018
ТИХО, БЪРЗО, УВЕРЕНО – актуалният С-клас се движи като S-клас! Никакво сравнение с неговия прадядо, малкия 190, който при представянето си през 1982 година получи прякора Baby Benz. По отношение на комфорта предлаганото от 2014 година четвърто поколение на С-клас отдавна е достигнало нивото на по-високия клас. За съжаление това важи и за цената. Белият C 250 d 4Matic T Avantgarde от продължителния тест на AUTO BILD през лятото на 2017 година струваше близо 150 000 лева. За тази сума по времето на 190 е можело да купите два нови S-клас. Но има и по-изгодни варианти – например черният C 200 T BlueTec от Autohus в Бокел. С обикновената текстилна тапицерия на седалките, механичната скоростна кутия и малкия дизелов двигател с мощност 136 к.с. като нов цената му е била „само“ 81 000 лева. След малко повече от 3 години и пробег 136 000 километра той струва 31 200 лева. Приемлива цена, защото отговаря на нормата Eвро 6 и поне на този етап не го грозят актуалните забрани в големите градове. Освен това е и икономичен, нормалният среден разход с 1,6-литровия дизелов двигател на Renault е около 5,5 литра. Правилно прочетохте, отмина времето на неунищожимите дизелови двигатели на Benz. В случая двигателят е на Renault.

Между класическото и модерното: дюзи на вентилацията
като при W 123, голям дисплей за Infotainment системата
Но звучи по-страшно, отколкото е всъщност. ОМ 626 работи изискано и е издръжлив, освен това по стара традиция на марката се оборудва с ангренажна верига. Класически при Mercedes са и очакванията към качеството. Рекламното послание на концерна „Най-доброто или нищо“ повиши напрежението също както и показаните качества от W 204, който ще бъде запомнен като абсолютен отличник. Прекалено големи очаквания към красивия новак W 205? При продължителния тест от 100 000 километра иначе образцовата равносметка бе помрачена само от един дефектен сензор на асистента за поддържане на лентата. Инженерите на марката сигурно са останали много доволни от похвалите за стилния интериор, който особено при дълги пътувания бе мобилен оазис на уюта. Но във всекидневието доста изнервят дреболиите. Много от водачите се оплакваха от тропане и тракане от предната ос, скърцащи спирачки, силни шумове от вятъра около вратите и огледалата при висока скорост. Изтощените акумулатори не позволяват работата на системата „Старт/Стоп“, а в най-лошия случай автомобилът дори не може да запали. А който е поръчал блестящочерна средна конзола, ще изживее едно ново измерение на чувствителността към драскотини. Моделното семейство 205 не е в толкова добра форма отвътре и отвън и в други отношения. Например опростените ограничители на вратите, скърцащите щори на багажниците при Т-модела или кормилните управления, които вият шумно при всяко движение на волана. Това е проблем, който срещаме и при тестовия седан С 200 Avantgarde от юни 2014 година. Но трябва да се спомене, че при пълна сервизна история Mercedes в повечето случаи отстраняваше проблема безплатно.
Така или иначе: икономиите при проектирането и производството се виждат навсякъде. Не помагат и украшенията като подписа Carl Benz на предното стъкло. Евтини ефекти, от които преди не се нуждаеха в Щутгарт. Там в момента се занимават с фините шлифовки в редица „тихи“ сервизни акции. Така например при някои дизелови модели може да има течове и пукнатини по горивопроводите за високо налягане. Поради софтуерна грешка понякога отказваше сервоусилването на волана. В редки случаи въздушните възглавници се активираха неочаквано, а функционалността на обтегачите на предпазните колани бе нарушена от дефектен пиропатрон.
На пазара скоро ще бъде въведен модернизираният модел, при който повечето недостатъци ще са отстранени. Досега тези проблеми почти не навредиха на имиджа на С-клас. С четирите версии на каросерията (седан, комби, кабриолет и купе) и екстремно широката гама от двигатели от 116 к.с. (C 180 d) до 510 к.с. при AMG C 63 S това е един от най-популярните употребявани автомобили в Германия и винаги се класира на челните места в доклада на AUTO BILD TÜV. В рамките на палитрата на Mercedes това е златната среда между A/B-клас и E/S-клас. Бебето вече е пораснало!
В ДЕТАЙЛИТЕ СЕ ГУБЯТ НЯКОИ ОТ УСЕЩАНИЯТА ЗА MERCEDES
Множество дребни немарливости в детайлите могат да помрачат радостта от С-клас. Жалко, защото изисканият модел от среден клас в същността си си остава един истински Benz с потенциал да издържи много години и дълги километри. А това създава нови проблеми: при много от автомобилите показанията на километража са манипулирани, за да се продадат на старо на по-висока цена. В случая е важно да можете да проверите пълната сервизна история.

Кормилно управление
В много случаи издава шумове. Сервоусилването може да откаже. Mercedes ремонтира засегнатите автомобили безплатно.

Обтегачи на предпазните колани
Дефектна смес в пиропатрона може да наруши функционалността им. Mercedes стартира сервизна акция.

Надраскват се лесно
Особено когато е блестящочерна, средната конзола е екстремно чувствителна към драскотини. Дървото е по-издръжливо.
Качество на изработката
Скърцане, тракане, обикновени пластмаси, прости решения. С-клас не прави впечатление на по-качествен от (също добра) Mazda 6. Навремето не беше така.
Шумове от вятъра
Много от водачите се оплакват от прекалено силни шумове от вятъра от страничните огледала и вратите. Причината е като цяло много ниското ниво на шума.
Извод
С-клас е един от най-добрите употребявани автомобили
на пазара. И за да може това да бъде така и в бъдеще, Mercedes ще трябва да поработи върху качеството на детайлите. „Най-доброто или нищо“ – W 205 (все още) изостава от това рекламно послание.