Mercedes W 126: диамантът сред звездите

2702
2017

Ислямските фундаменталисти след дълго „клатене“ събарят от трона шаха на Иран и той е принуден да напусне страната си заедно със съпругата си Фарах Диба. След тях там остават много различни Mercedes-и, които до този момент са принадлежали на фамилията на шаха. Те бързо намират своето приложение: местните духовници започват да ги използват, сякаш нищо кой знае какво не се е случило и по този начин демонстрират на света това, което всички влиятелни и богати хора знаят от 1886 година насам. Звездата на Mercedes е световно лого на силата и властта. Един универсален символ на статус и авторитет.

Точно това е фактът, който ядосва много хора. Във вестниците и по телевизията ясно се вижда как разни диктатори, тирани и просто терористки главатари от всякакви страни по света карат или се возят на Mercedes. Пол Пот от Камбоджа, Иди Амин от Уганда, Бокаса от Централна Африка, Сомоза от Никарагуа, всички те са виновниците за царящата в държавите им безчовечност и мизерия. Естествена реакция от страна на нормалните хора е да се ядосват, когато виждат как тези мазни, мързеливи и корумпирани личности се возят в изпипаните швабски лимузини.

Прегледно: всички уреди на таблото се „четат“ лесно, а всички уреди за управление са разположени на една ръка разстояние

Едно нещо е сигурно. Гениалният италиански дизайнер Бруно Сако не е проектирал красивите си коли конкретно за тези мрачни личности. Не заради тях той е прекарал много безсънни нощи, създавайки елегантния източен силует с по-ниска и по-широка предна решетка и плосък преден капак. Инженерите също са се старали техните шест- и осемцилиндрови мотори да работят тихо и култивирано не за да създават комфортни условия за някакви си мизантропи. Едно от най-добрите попадения при този модел е разработената съвместно с конкурента BMW и световноизвестната компания Bosch ABS система за спирачките, която при базовите модели се е предлагала като екстра. Това е може би най-важното изобретение на това десетилетие. ABS е съкращение от антиблокираща система за спирачките. Тя позволява спиране при всякаква пътна настилка без да се блокират колелата, като по този начин се увеличава ефикасността на спирачките.

Проверена здравина: 2,8-литровият шестцилиндров двигател се слави като неразрушим и изминава без ремонти пробези от порядъка на 300 000 км. Разбира се, това си има и лоша страна. Този двигател хич не е икономичен.

Към този момент при всички автомобили в много ситуации шофьорите трябва да внимават как натискат спирачката, за да не напуснат платното, в което се движат. Още по-икономични бензинови двигатели с наполовина по-нисък разход. По-масово производство на дизелови мотори за леки коли, намаляване на теглото на автомобилите с използването на ултралеки материали, аеродинамика и електронно управление на горивните процеси – всичко това тепърва навлиза с S-клас.

Естествено,  резултатите няма да закъснеят. Купувачът почти винаги търси това, което му е по-изгодно, но постепенно хората ще започнат да се интересуват и от опазване на околната среда. Затова Япония диша във врата на Германия много отблизо. В това отношение Mercedes е непоклатим. Неговите коли винаги са красиви, завършени и здрави.

Технически данни

Двигател: шестцилиндров редови, надлъжно разположен; инжекцион; два горноразположени разпределителни вала; работен обем: 2746 куб.см.; макс. мощност 136 кВт (185 к.с. ) при 5800 об./мин; макс. върт. момент 240 Нм при 4500 об/мин; задно задвижване; Д/Ш/В  4995/1820/1430 мм; макс. скорост – 210 км/ч; 0-100 км/ч – 10 сек.; разход на гориво – около 15 литра. Цена като нов през 1979г. –  40 800 марки.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин