Mercedes Vito получава въздушно окачване


12
мар.
2020

Mercedes дава малък фейслифт на представения през 2014 г. Vito. Бусът отново ще бъде предлаган в три дължини, с две дължини на междуосието, три задвижвания, като пътническа версия Tourer с до девет места, като товарен вариант или като Mixto, който комбинира и двете. Най-голямата модификация ще може да товари до 1639 кг. Поръчките на новия Vito ще стартират през април.

Почти без визуални промени

Визуално новият модел следва визията на предшественика си – като изключим трите специални изпълнения. С асистента за следене на дистанцията Distronic, активния спирачен асистент или боядисаните брони предната част се променя сериозно. Тогава централно позиционираната звезда на Mercedes e заобиколена от три черни ламела. Срещу доплащане те могат да бъдат и хромирани. За съжаление, в интериора не се предлага актуалната инфоразвлекателна система MBUX като в Sprinter. Тук остават 7-инчовият централен дисплей, аналоговите уреди и познатият волан. Истинските познавачи на Vito ще разпознаят леко променените дюзи за вентилацията, наподобяващи турбини и решени в пиано лак, точно както модула за управление на инфоразвлекателната система и климатика в центъра на таблото.

Въздушното окачване повдига автомобила с до 35 мм при скорост до 30 км/ч.

Въздушно окачване за Vito

От октомври 2020 г. Mercedes ще предлага въздушно окачване за новия Vito. То се регулира независимо за всяко колело, като се отчитат релефът на настилката и текущата ситуация на пътя. Автомобилът може да се повдигне с до 35 милиметра чрез превключвател в централната конзола, стига да не вдигате повече от 30 км/ч. В противен случай Vito автоматично отново се снижава. Има и три режима за окачването. Например в програмата Comfort бусът автоматично се спуска с 10 милиметра при скорост над 110 км/ч, за да намали разхода. В спортен режим Vito винаги е спуснат с 10 милиметра. Има и три нови асистента: активен спирачен асистент, асистент за дистанцията Distronic и дигитално вътрешно огледало. При него виждате изображението от камера в задното стъкло. Предимството на системата: дори когато автомобилът е напълнен догоре водачът все още има добра видимост. Освен това изображението на камерата е два пъти по-широко от зоната, която показва обичайното огледало за обратно виждане. С натискането на бутон дисплеят може да се превърне в нормално огледало.

Промените в интериора са съвсем леки.

Максимум седем инча дисплей

По отношение на инфотейнмънт системата няма съществени промени. Автомобилът се характеризира със серийни DAB+ радио, Bluetooth хендсфри и USB-та за зареждане. В по-високите версии Vito продължава да предлага система със 7-инчов тъчскрийн, който поддържа Apple CarPlay и Android Auto.

eVito с 204 к.с.

По-късно Mercedes ще предложи на клиентите си електрическо задвижване и за пътническата версия – тя ще се нарича eVito Tourer. Машината ще изглежда по същия начин като при наличие на двигател с вътрешно горене, но под капака ще работи електромотор с 204 к.с., задвижващ предните колела. Максималната скорост е електронно ограничена на 140 км/ч (160 км/ч срещу допълнително заплащане). Благодарение на батерия с капацитет 90 кВтч eVito трябва да измине до 421 километра с едно зареждане. С технологията за бързо зареждане може да зареждате от 10 до 80 процента за 45 минути. Докато кара, водачът може да избира между три режима за шофиране.

Електрическата версия на модела се нарича eVito и може да измине до 421 километра с едно зареждане.

До 239 дизелови конски сили

Базовият агрегат е 1,7-литров дизел със 102 к.с. или 136 к.с., който се предлага само с шестстепенна скоростна кутия и задвижване на предните колела. Двулитровият дизелов мотор също беше преработен за фейслифта. Предлага се за „товарача“ със 102, 136, 163 и 190 к.с. и за пътническите варианти с 239 к.с. и 500 Нм. Двигателят осигурява максимален въртящ момент от 500 Нм, а във фазата на ускорението – още допълнителни 30 Нм. Топверсията на Vito спринтира от 0 до 100 км / ч за 7,9 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. С най-мощната моторизация Vito е със задно задвижване стандартно, а задвижването на всички колела се предлага срещу допълнително заплащане. Досегашната седемстепенна автоматична трансмисия е заменена с деветстепенна.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >