Пандора се намира на 15 километра югозападно от Щутгарт. И преди да започнете да търсите в Google Maps – става дума за Зинделфинген. И въпреки това ние се чувстваме като на друга планета. При строги мерки за сигурност (предаване на мобилния телефон и подписване на декларация за премълчаване) Mercedes ни показа няколко седмици преди CES в Лас Вегас една студия, която е съвсем различна от всички други модели на Mercedes, Benz и Daimler, тоест на всички автомобили със звезда в емблемата от основаването на Benz & Cie. през 1883 г. Vision AVTR е името на футуристичното возило, а фотосесията ни отвежда на планетата Пандора – онази със сините същества от кинохита „Avatar“ (2009) на легендарния режисьор Джеймс Камерън. И действително AVTR се движи.

Шефът на Daimler Ола Келениус (50) излиза за приветствена реч, а редом с него на сцената е Камерън. Дизайнерският екип на Горден Вагенер е разработил, измислил и създал този автомобил. И както казва Келениус, той представлява връзка между машина, човек и природа.

Автомобилът е вдъхновен от научнофантастичния филм „Аватар“ на Камерън, който въодушевява и до днес (и след 2 години ще има продължение). Подробностите: да, Vision AVTR е автомобил с колела. Но те са различни от обичайните в днешно време, липсва и волан. Колелата представляват големи топки (Bubble Wheels), но оставят много по-малка следа от обикновените гуми. Освен това всичките четири колела завиват и автомобилът може да се движи настрани като рак. А благодарение на по-малката повърхност на триене имат и по-малко съпротивление на търкаляне.

Автомобилът се управлява с джойпад в средата на кокпита. Адски лесно – изпробвахме го. Поставяте дланта си, придвижвате я напред (движение напред), назад (спиране), наляво или надясно. Педал на газта или на спирачката? Това остава в миналото. AVTR прилича по форма на Mercedes F015, представен на CES през 2015 г. По онова време се смяташе, че пасажерите ще искат да пътуват разположени един срещу друг. Но допитванията до клиентите показват, че това не е така. Студията е с четири седалки, конвенционално разположени. Задвижването е електрическо (Mercedes не споменава технически данни).


Продължете на следващата страница