Mercedes SLS AMG Electric Drive: бързият призрак


26
апр.
2017

Както и другите двама „състезатели“ на AMG моделът също се появи от хангара и бе готов за старт. Иначе SLS Electric Drive няма много общи неща със своите AMG братя. Представеният през 2012 г. и отдавна разпродаден електрически спортист допълни неотдавна екипа за деня на рекордите на AMG и се прицели във времето на роудстъра на Tesla. SLS определено не бе дошъл на „Заксенринг“ само за шоу. Естествено редом с 918 Spyder моделът е един от събирачите на погледи на събитието, но хората от Афалтербах не се шегуваха. SLS Electric Drive бе автомобилът, който имаше най-голямо предимство при ниските температури. От една страна, тежащият 2,2 тона автомобил с крилати врати нямаше проблеми да постигне оптимална температура на гумите си, от друга студеното време бе добро за батериите. Спестили си времето за загрявка сутринта, хората на пилота на AMG Ян Зайфарт бяха поставили гуми Michelin Pilot Cup 2. После отново набързо дозаредиха колата. 751 к.с. от общо четири електромотора на главините трябва да бъдат „нахранени“; този вид двойно задвижване щеше да даде минимални предимства на пистата в гонитбата на рекорди. Най-после Зайфарт си е сложил коланите зад волана на жълтото „чудовище“, тихо като призрак, и се насочва към пистата. Никой нямаше представа колко бърз може да е автомобилът. Зайфарт бързо започна да използва оптимално системата Torque Vectoring, абстрахирайки се от странното и почти сюрреалистично чувство да караш на писта без звук от двигателя, и постигна фантастично време: 1:34,93 минути. Мисията бе изпълнена.

Технически данни: електрическо задвижване, 751 к.с., 1000 Нм, 2185 кг, 0-100 км/ч за 3,9 сек, 250 км/ч максимална скорост, 833 000 лева

Между отделните етапи батериите на SLS Electric Drive трябваше да бъдат зареждани

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap
Есенна любов: Mercedes 280 SL „Пагода“

11
окт.
2017

Една есенна разходка по пъстрите есенни междуградски пътища с последната „Пагода“

Card image cap
Шарените BMW-та от Абу Даби

11
дек.
2017

BMW M760Li в "Austin Yellow", "Rallye Green" или "Imola Red": клиентите на BMW в Абу Даби демонстрират смелост към ярките цветове

Card image cap
Автомобилът-мечта от Уганда

22
юли
2016

Възможно ли е да се получи? Автомобил от Източна Африка? Една от най-бедните страни на света знае отговора на този въпрос. Прототипът на лимузина с хибридно задвижване вече се движи. AUTO BILD тества модела

Card image cap
Вторият живот на Jaguar E-Type № 15

8
апр.
2016

Един Jaguar E-Type с историческа стойност от 1961 година си струва да бъде реставриран напълно. След близо 3000 часа работа тази находка в плевнята се превърна в Super E-Type

Card image cap

В последния брой:

Архив >