Mercedes SLK 200: този употребяван роудстър е супер як!


21
май
2022

Третото поколение на Mercedes SLK се носи на вълната на роудстърите. Ще ви разясним, защо е силно препоръчителен като употребяван!

Да караш открит Mercedes никога не е било евтино удоволствие. Но може би сега е подходящият момент да се замислите за последния лек компактен роудстър на марката от Щутгарт? Третото поколение на Mercedes SLK (от фейслифта през март 2016: SLC) остава вярно на концепцията на модела до спирането си от производство през юни 2020 г. Спортно, сравнително леко и удобно късо с външна дължина от 4,13 метра.  

Под ниската каросерия на роудстър с дълъг преден капак се крие доказана техника от голяма серия – от С-клас. Тя е толкова добре съставена, че удоволствието от шофирането и издръжливостта намират перфектен баланс.

Нашият черен екземпляр от Autowelt Michael в Бекдорф е струвал като нов 98.500 лв. След осем години и пробег от 106.402 километра сега за колата се искат 45.000 лв.

Mercedes SLK като употребяван: качеството на каросерията и материалите са образцови

Пробегът не е проблемен – дори и при движение с отворен покрив по лоша пътна настилка не се чува тракане и скърцане. Това показва отлично качество както на каросерията, така и на окачването.

Дали обаче базовият вариант на роудстъра е най-правилният избор?  Да, защото отговаря на високите претенции. 7-степенната автоматична трансмисия си партнира чудесно с 1,8-литровия M-271-Evo-Turbo-двигател с директно впръскване: спринтът до темпо 100 км/ч трае само седем секунди, а максималният въртящ момент от 270 Нм гарантира добра еластичност.

Максималната скорост от 237 км/ч вероятно ще бъде рядко вдигана, макар и твърдият покрив да предлага добра шумоизолация. Управлението винаги е директно, а настройката на окачването е много добра – така разполагате с достатъчно удоволствие от шофирането и динамични резерви.

Иначе в малко тясно скроения интериор се пътува доста спокойно. Пасажерите могат да се радват на екстри като топла въздушна струя за врата „Airscarf“.

Ако клиентът е поръчал асистиращи системи като добре функциониращия темпомат „Distronic Plus“ или модерната за онова време система за фаровете ILS с адаптивно разпределение на светлината, има допълнителни плюсове за сигурността. Навигационната система от 2014 г. е малко остаряла – времената ѝ за реакция също са доста бавни.

Изненадващо приличен разход на гориво

Положително впечатление ни остави приятно ниският разход на гориво, който дори и при високи скорости остава със седем преди запетаята. Навремето предлаганите като алтернатива дизелови двигатели с впръскване Common Rail бяха с 1-2 литра по-икономични, но т разваляха по шумен начин удоволствието и с напредване на възрастта имаше проблеми с инжекторите.

Къде другаде има проблеми? Дългите врати на SLK провокират появата на драскотини и вдлъбнатини. А монтираният в тази си форма до края на 2015 двигател отговаря на норма за вредни емисии Euro 5.

Електрохидравличният покрив е впечатляващ и след години: той не се бои от автоматични автомивки и много рядко демонстрира проблеми с хидравликата например. Много рядко модел на Mercedes е бил едновременно толкова готин и толкова солиден.

ИЗВОД

Сред роудстърите третото поколение на SLK е нещо като златна кокошка – качеството, удоволствието от шофирането, пригодността за всекидневието и разходите за поддръжка са убедителни. За съжаление и като употребяван моделът не е евтин.

Още по темата