2022
Никога не е било евтино удоволствие да караш открит Mercedes. Но може би сега е подходящият момент да се замислите за последния лек компактен роудстър на марката от Щутгарт? Третото поколение на Mercedes SLK (от фейслифта през март 2016: SLC) остава вярно на концепцията на модела до спирането си от производство през юни 2020 г. Спортно, сравнително леко и удобно късо с външна дължина от 4,13 метра.
ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА MERCEDES SLK НА СТАРО
Под ниската каросерия на роудстър с дълъг преден капак се крие доказана техника от голяма серия – от С-клас. Тя е толкова добре създадена, че удоволствието от шофирането и издръжливостта намират перфектен баланс. Нашият черен екземпляр от Autowelt Michael в Бекдорф е струвал като нов 98 500 лв. След осем години и пробег от 106 402 километра сега за колата се искат 45 000 лв.
Пробегът в никакъв случай не е проблем – дори и при движение с отворен покрив по лоша пътна настилка не се чува тракане и скърцане. Това показва отлично качество както на каросерията, така и на окачването на произвеждания в завода в Бремен роудстър.
Дали обаче базовият двигател е най-правилният избор? Да, защото отговаря на високите претенции. 7-степенната автоматична трансмисия си партнира чудесно с 1,8-литровия M-271-Evo-Turbo двигател с директно впръскване: спринтът до темпо 100 км/ч продължава само седем секунди, а максималният въртящ момент от 270 Нм гарантира добра еластичност.
Максималната скорост от 237 км/ч вероятно ще бъде рядко вдигана, макар и твърдият покрив да предлага добра шумоизолация. Иначе управлението винаги е директно, а настройката на окачването е много добра – така разполагате с достатъчно удоволствие от шофирането и динамични резерви.
Иначе в малко тясно скроения интериор се пътува доста спокойно. Пасажерите могат да се радват на екстри като топла въздушна струя за врата „Airscarf“. Ако клиентът е поръчал асистиращи системи като добре функциониращия темпомат „Distronic Plus“ или модерната за онова време система за фаровете ILS с адаптивно разпръскване на светлината, има допълнителни плюсове за сигурността. Навигационната система от 2014 г. е малко остаряла – липсват тъчскрийн и Mirror Screen, времената й за реакция също са доста бавни.
Затова пък абсолютно положително впечатление ни остави приятно ниският разход на гориво, който дори и при високи скорости остава със седем преди запетаята. Навремето предлаганите като алтернатива дизелови двигатели с впръскване Common Rail бяха с 1-2 литра по-икономични, но те разваляха по шумен начин удоволствието и с напредване на възрастта се появяваха проблеми с инжекторите.
Продължете на следващата страница