Който търси прилики във всички открити модели на Mercedes, освен звездата на волана ще открие и гарантираното повишение на стойността с напредване на възрастта. И понякога това сериозно стъжнява живота на купувачите на употребявани автомобили. Първата генерация на SLK обаче демонстрира, че нещата могат да изглеждат и по друг начин.

Предизвикалият голям фурор при представянето си през 1996 и чакане за доставка до 2 години компактен роудстър на базата на С-класата се радва на впечатляваща кариера. До идването на наследника (R 171) oт завода в Бремен излизат 311 000 автомобила. Големият брой оцелели до момента екземпляри позволява на модела с означение R 170 да поддържа изгодни цени. Все още!
Освен ниските за стандартите на Mercedes цени преди всичко вариопокривът привличаше нови клиенти. За пръв път едросериен автомобил получава сгъваем ламаринен покрив вместо класическия текстилен гюрук. Така SLK става удобен и за шофиране през зимата и като цяло – във всекидневието. Най-хубавото в случая е, че за разлика от творенията на последователи като Peugeot (206 CC) и VW (Eos), при които постоянно имаше проблеми и нахлуване на вода, конструкцията при SLK e надеждна и до ден-днешен и пуска напълно автоматично слънчевите лъчи в купето – поне когато багажникът е празен и oграничителната ролка е изкарана. Все пак цялата ламарина трябва да отиде някъде. По този начин обемът на багажника бива намален с над 200 л.

Това не е проблем – все пак роудстърите не са за хоби-товарачи, а за почитатели на неподправеното удоволствие от шофирането. А то е налице – въпреки индиректното кормилно управление и тромавия автоматик. По-важното е, че и двете са издръжливи. Няма дори ръжда – която е нещо напълно характерно за „роднината“ W 202. Тунинг греховете обаче често са непростими. Затова винаги търсете SLK в оригинален вид – така ще можете да разчитате на вдигане на стойността на автомобила в бъдеще.
Продължете на следващата страница