Mercedes SLK на старо: сега или никога!


6
ное.
2019

Който търси прилики във всички открити модели на Mercedes, освен звездата на волана ще открие и гарантираното повишение на стойността с напредване на възрастта. И понякога това сериозно стъжнява живота на купувачите на употребявани автомобили. Първата генерация на SLK обаче демонстрира, че нещата могат да изглеждат и по друг начин.

SLK от първата серия на производството. През 2000 г. беше направен голям фейслифт – разпознаваем по мигачите в страничните огледала

Предизвикалият голям фурор при представянето си през 1996 и чакане за доставка до 2 години компактен роудстър на базата на С-класата се радва на впечатляваща кариера. До идването на наследника (R 171) oт завода в Бремен излизат 311 000 автомобила. Големият брой оцелели до момента екземпляри позволява на модела с означение R 170 да поддържа изгодни цени. Все още!

Освен ниските за стандартите на Mercedes цени преди всичко вариопокривът привличаше нови клиенти. За пръв път едросериен автомобил получава сгъваем ламаринен покрив вместо класическия текстилен гюрук. Така SLK става удобен и за шофиране през зимата и като цяло – във всекидневието. Най-хубавото в случая е, че за разлика от творенията на последователи като Peugeot (206 CC) и VW (Eos), при които постоянно имаше проблеми и нахлуване на вода, конструкцията при SLK e надеждна и до ден-днешен и пуска напълно автоматично слънчевите лъчи в купето – поне когато багажникът е празен и oграничителната ролка е изкарана. Все пак цялата ламарина трябва да отиде някъде. По този начин обемът на багажника бива намален с над 200 л.

Фина изработка, много прегледно и с бели циферблати в спортния стил от края на 90-те години. Минус: радиото не е оригинално

Това не е проблем – все пак роудстърите не са за хоби-товарачи, а за почитатели на неподправеното удоволствие от шофирането. А то е налице – въпреки индиректното кормилно управление и тромавия автоматик. По-важното е, че и двете са издръжливи. Няма дори ръжда – която е нещо напълно характерно за „роднината“ W 202. Тунинг греховете обаче често са непростими. Затова винаги търсете SLK в оригинален вид – така ще можете да разчитате на вдигане на стойността на автомобила в бъдеще.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
BMW 745i (E65) за 13 000 лева: заслужава ли си?

16
апр.
2017

V8-двигател, 333 к.с., кожена тапицерия, всички възможни електронни помощници и изключителен престиж. Големият и широк автомобилен свят в BMW 745i, което след около 15 години струва по-малко от 13 000 лева. Дали е добра идея?