Този сгъваем покрив е просто гениален. Окей, подобен е монтиран още през 30-те години при Peugeot (402 Eclipse). Но начинът, по който се сгъва само за 25 секунди, е впечатляващ – инженерите са свършили работата си първокласно. „SL kurz“ (къс) с твърд сгъваем покрив се появява през 1996 година с двулитров четирицилиндров мотор (136 к.с.) или като 230 Kompressor (193 к.с.). „Късият“ се произвежда в завода в Бремен и се налага въвеждането на извънредни работни смени: през 1997 година са сглобени 55 000 екземпляра – 50 процента повече от предвиденото.
Причината за щурма на клиентите: SLK е относително евтин. През 1999 година базов 200 струва 60 000 лева. Наистина в този случай седалките са тапицирани с плат, но имиджът си е на Mercedes. Тракшън-контролът също се до плаща, сериен е само при 230. Но SLK без екстри почти не съществуват. Кожена тапицерия, климатична инсталация, лак металик или дари cтpaнични въздушни възглавници увеличават базовата цена с до 15 000 лв. За пръв път модел на Daimler няма резервна гума – само т.нар. Tirefit и компресорче.
През пролетта на 2000 година SLK е подложен на фейслифт: само с 6-степенна скоростна кутия, серийни странични въздушни възглавници и ESP. Базовият модел е 200 Kompressor (163 к.с.), 230 вече развива 197 к.с. Върховите модели са двете шестцилиндрови модификации с 218 к.с. и от 2001 година – АМG (354 к.с.). Визуални различия: мигачи в страничните огледала, лакирани в цвета на каросерията прагове и брони. В интериора пластмасата е заменена с алуминий, воланът също е нов. Резервоарът е увеличен до 60 литра – все пак мощните версии на SLK горят по 20 л/100 км.