AUTO BILD България / Mercedes SLC 250 d: роудстър на самовъзпламеняване

Mercedes SLC 250 d: роудстър на самовъзпламеняване


16
май
2016

Да започнем с най-важното: SLK вече се казва SLC – още едно променено моделно наименование от Mercedes. Новото съкращение бързо е обяснено посредством техническата близост с С-клас. За няколко месеца всички свикнаха с това.

AUTO BILD изпробва роудстъра с нетипичния за SLC 4-цилиндров дизел. С 204 к.с. и единствения мотор в гамата, който не работи на бензин, автомобилът е достатъчено мощен. Впечатляващ е максималният въртящ момент от 500 Нм, достъпен още в диапазона между 1600 и 1800 об/мин. Само за сравнение: топмодификацията Mercedes-AMG SLC 43 разполага с 520 Нм. Новата 9-степенна автоматична скоростна кутия (серийна за SLC 250 d) работи много хармонично в режим Comfort с мощния дизел. Посредством бутона Dynamic Select можете да превключите и на Sport. Тогава кормилното управление дава по-добра обратна връзка, а скоростната кутия превключва по-късно възходящо и по-рано – низходящо. Още по-екстремен е режимът Sport+, който обаче не пасва много добре на дизела – тогава трансмисията и окачването правят впечатление на леко „нервни”, а 18-цоловите гуми сравнително бързо достигат до границата на сцеплението и започват да свирят.

Режим Comfort е най-добрият избор

SLC 250 d се движи благородно и икономично в режим Comfort. Отваряте (напълно автоматично) металния покрив, вдигате стъклата (новост: малките странични прозорчета зад вратата могат да бъдат затваряни и отделни), отваряте ветробрана и просто се наслаждавате на хубавото време – без да ви притесняват урагани в купето. Ето защо най-добре е да се наслаждавате на пътуването, а не да препускате. По данни на Mercedes разходът е 4,4 л/100 км. При нас в режим Sport+ и по-динамично каране по планински пътища консумацията се вдигна едва до 6,2 л/100 км – съвсем приличен резултат.

Дизелът „тегли” с до 500 Нм – впечатляващо!

Дизелът „тегли” с до 500 Нм – впечатляващо!

Покривът се отваря при скорост до 40 км/ч – с малък трик

При покрива има една особеност  – той може да се отваря в движение със скорост до 40 км/ч. Поне така си мислех. При 30 км/ч натискам бутона пред подлакътника, но нищо не се случва. SLC изписва да намаля скоростта. Пробвам отново с 20 км/ч, но отново не се получава. Намалявам на 10 км/ч – но не. Явно не правя нещо, както трябва. Оказва се, че отключването трябвало да стане в спряло положение и чак след това (по време на зелена фаза) покривът се отваря – в случай че се движите максимум с 40 км/ч – т.е. спираме, отключваме покрива, потегляме и поддържаме скорост до 40 км/ч, докато той се прибере изцяло в багажника – системата функционира безупречно, но аз съм допуснал класическа грешка в управлението й.

Не е нов модел

От Mercedes не представят SLC като нов модел, а като фейслифт. Предницата е променена съгласно актуалния дизайнерски език на марката – а това означава нови фарове с Intelligent Light System (опция), променена броня и серийна „диамантена” решетка. С тези модификации SLC неслучайно напомня на големия си „брат” SL. Променена е и графиката на задните LED-светлини. Като цяло SLC изглежда освежен. В слънчевата и пълна с екзотични автомобили Ница доста минувачи се обръщаха към колата – и в случая с нашата дизелова версия това изобщо не се дължеше на звука от двигателя, защото типичното „тракане” отсъстваше. Ако червената зона на оборотомера не започваше малко след 4000 об/мин, човек би могъл да забрави, че шофира дизелов автомобил.

Oт Mercedes са се постарали да усъвършенстват инфотейнмънт системата.

Oт Mercedes са се постарали да усъвършенстват инфотейнмънт системата.

SLC е онлайн

В интериора няма много промени. Позицията на седене и пространството над главите е прилично. Oт Mercedes са се постарали да усъвършенстват инфотейнмънт системата. По желание на клиентите малкият роудстър може да бъде винаги онлайн. Благодарение на интегрирана в колата SIM-карта всички услуги от системата me connect могат да бъдат използвани.

Произвежданият в Бремен SLC вече може да бъде поръчван. Цените му стартират от 70 000 лева за базовата модификация SLC 180 (156 к.с. и 250 Нм). За единствения дизел в гамата трябва да приготвите минимум 87 000 лева – в които обаче  е включена и серийна 9-степенна автоматична трансмисия с хидротрансформатор. Когато добавите и някоя друга екстра, бързо ще достигнете 100 000 лв.

Извод

Дизел в роудстър – успешна ли е тази комбинация? SLC 250 d не би бил моят първи избор. Но който не гони най-добро време за изминаване на някоя планинска отсечка всеки ден, а иска да пътува спокойно, не бива да се притеснява да избере дизела – той предлага достатъчно мощност и минимален разход. Като цяло SLC е подобрен в сравнение с SLK.

Още по темата

Card image cap
McLaren 570S Coupé диша във врата на Porsche

29
ян.
2016

Сериозен противник на 911? Досега не се виждаше такъв. Този McLaren обаче се доближава плътно

Card image cap
Тествахме най-луксозната Kia на Нюрбургринг

19
юни
2017

Cъс Stinger Kia го раздава спортно. Впечатляващата лимузина ускорява до 370 к.с. и изглежда наистина благородна със своята линия а ла купе

Card image cap
Автономното електрическо Renault с 680 „коня“

21
дек.
2017

Symbioz демонстрира визията на Renault за бъдещето. AUTO BILD направи първи тест на машината

Card image cap
Subaru XV 2016: по собствен път

15
юни
2016

4х4 за 44 000 лева с двойно задвижване и двигател тип боксер. Този компактен SUV е удобен в града, но съвсем не се притеснява да излезе и извън пътя

Card image cap

В последния брой:

Архив >