Mercedes SLC или Audi TT: коя е иконата на бъдещето?

1010
2016

SLK вече се нарича SLC – и за пръв път ще го сравним с Audi TT. В теста участва и едно Porsche 911 Cabrio от 1989 година. Отваряме покривите за теста

ИКОНАТА, казва речникът, е изображение на православен светец. Тоест възхитителна вещ. Точно така е! Защото според общото мнение 911 е точно това. А т. нар. G модел, произвеждан между 1973 и 1989 година, е нещо особено специално. В теста участва кабриолет от 1989 година, и то за да можем специално да го сравним с Mercedes SLC и Audi TT. Имат ли двата нови модела потенциала да станат известни? При преименуването на моделната си палитра – GLC вместо GLK, GLS вместо GL, GLE вместо M – Mercedes достигна и до SLK, който вече се нарича SLC. „C“ естествено подсказва за донора на техниката С-клас. Освен новите означения моделът получи и обичайния фейслифт с промени отпред, отзад и в кокпита. Той изглежда наистина добре и приятно традиционен с правите си линии, кръглите дюзи на вентилацията, масивната средна конзола и красивите класически уреди. Седалките са удобни и дълбоки, близо до пътя и много приятни. При Audi позицията на седене е малко по-висока, но и неговите седалки осигуряват много добра странична опора.

Дизайн? Страхотен! SLC с променени задни светлини и брони. TT е на две години, но все още е истински свеж

Дизайн? Страхотен! SLC с променени задни светлини и брони. TT е на две години, но все още е истински свеж

При директно сравнение с SLC с хладния си, редуциран дизайн и виртуалния кокпит TT изглежда като автомобил от друга ера. Върху неговия 12,3-инчов дисплей уредите, навигацията и много други функции могат да се изобразяват с висока резолюция и в различни варианти. За такива неща старото 911 естествено може само да си мечтае, при директно сравнение кокпитът му изглежда опростен и делови, но точно в това е и неговият чар: просто не се нуждаете от нещо друго. В 911 водачът и пътникът до него седят близо един до друг, двата нови модела предлагат значително повече място, като Audi има леко предимство. Неговият гюрук се отваря с приятно бръмчене за 10 секунди, покривът от метал и стъкло на Benz се нуждае от два пъти повече време. Porsche се справя за 12 секунди – също напълно електрически – много добро постижение. Но при движението си гюрукът трака и скърца малко по-шумно.

Покривът на SLC се отваря за по-малко от 20 секунди, ТТ успява за 10. Всичко функционира безупречно

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин