2022
От десетилетия насам Mercedes SL осигурява прически с разрошена коса. Сега обаче осмото поколение на модела дава пълна газ – още от самото начало е създадено от AMG в Афалтербах и ни се представя по-спортно от всякога. Ние вече установихме това на предната дясна седалка на един от прототипите, а сега имаме възможност да ви представим този майстор на прическите без маскировка.
Роудстърът R 232 не използва нито една част от своя предшественик R 231. За пазарния старт в началото на 2022 г. 2+2-местният автомобил ще се появи с класически покрив от плат и V8 мотор с две степени на мощността. SL 55 разполага с 476 к.с./700 Нм, а SL 63 – с 585 к.с./800 Нм. По-мощният AMG взема стандартния спринт за 3,6 секунди, а максималната му скорост е 315 км/ч. Активните тампони на двигателя са серийни (опционални при 55). Трансмисията е 9-степенна автоматична Speedshift.
И двата V8 агрегата са нови за SL, предлагат се с двойно задвижване. На пръв поглед познат ни е само дългият преден капак, а останалата част изглежда доста динамично. По-дългото междуосие и по-късите надвеси на каросерията карат AMG SL да изглежда по-компактен – въпреки че с 4,70 метра е със седем сантиметра по-дълъг. Предницата се отличава с тесни фарове и типичната за AMG радиаторна решетка Panamericana. В калниците могат да се приютят джанти с 6 дизайна и размери от 19 до 21 цола. Отзад има светлини като при S-клас, електрически вадещ се спойлер и четири ръбести крайни ауспухови тръби. Най-голямото нововъведение освен прибиращите се дръжки на вратите е завръщането към покрива от плат, който се отваря и затваря за 15 секунди при темпо до 50 км/ч. Той осигурява по-спортна визия и спестява в сравнение с металния сгъваем покрив 21 килограма от теглото.
Въпреки това с тегло от 2 тона R 232 е по-тежък от преди. И това, въпреки че има алуминиева структура, каквато ще ползва и следващият AMG GT. В SL 63 има и активно окачване със система за стабилизиране на страничното накланяне. В SL 55 има обикновени винтови пружини, комбинирани с регулиращи се амортисьори. Тук също опционален е серийният при SL 63 блокаж на диференциала на задната ос. Серийното оборудване включва и задни завиващи колела, които, освен че намаляват диаметъра на завой, стабилизират автомобила в завоите. За първи път от R 129 (1989–2001) насам в SL отново има задни седалки. Те са разрешени само за пасажери с ръст до 1,50 метра, което ги прави подходящи единствено за деца. Така обаче новият SL е модел с 2+2 места.
Практичен е и малко по-големият багажник – сега той побира до 240 литра. Интериорът на роудстъра е луксозен във всяко отношение. Удобни седалки с вентилация и топла струя въздух за врата, аудиосистема Burmeister и солидно количество кожа с благородни шевове правят живота по-хубав. Иначе списъкът със спортни екстри също си заслужава: Performance седалки тип „корито“, карбонови украси, тапицерии от алкантара, червени предпазни колани и др. засилват динамиката на SL. Специфични за AMG индикации, Track Pace за анализ на автомобила и шест режима на шофиране също са на борда.
За да хвърляте винаги поглед на настройките, SL има големи дисплеи за комбинираните уреди и за инфотейнмънт системата. За разлика от при Mercedes C-клас или S-клас 12,3-инчовият комбиниран уред не е разположен свободно зад волана, а под капак. Това предпазва от слънчеви лъчи, когато карате със свален покрив. По същата причина и 11,9-инчовият тъчскрийн на централната конзола може да променя електрически наклона си с 30 градуса.
След двата V8 агрегата ще се появят и други задвижвания, но 12- и 6-цилиндровите двигатели няма да бъдат сред тях. Вместо тях гамата на моторизациите ще бъде допълнена надолу с 4-цилиндрови агрегати. В момента има слухове за топмодел с 800 к.с. и Plug-in хибридното задвижване на GT 63 S E Performance.
Извод
След бледия предшественик Mercedes вече има сериозни намерения относно SL. Изцяло новоразработен от AMG и значително по-спортен още в състояние на покой. Страхотно е, че името бе възродено, а не погребано! Тук луксът и мощността си подхождат перфектно.