Mercedes SL: 70 години разрошена коса

2012
2022

От десетилетия насам Mercedes SL осигурява прически с разрошена коса. Сега обаче осмото поколение на модела дава пълна газ – още от самото начало е създадено от AMG в Афалтербах и ни се представя по-спортно от всякога. Ние вече установихме това на предната дясна седалка на един от прототипите, а сега имаме възможност да ви представим този майстор на прическите без маскировка.

Със заоблената си, редуцирана форма задницата наподобява повече на AMG GT, отколкото на предишния SL. Задните седалки са аварийно решение

Роудстърът R 232 не използва нито една част от своя предшественик R 231. За пазарния старт в началото на 2022 г. 2+2-местният автомобил ще се появи с класически покрив от плат и V8 мотор с две степени на мощността. SL 55 разполага с 476 к.с./700 Нм, а SL 63 – с 585 к.с./800 Нм. По-мощният AMG взема стандартния спринт за 3,6 секунди, а максималната му скорост е 315 км/ч. Активните тампони на двигателя са серийни (опционални при 55). Трансмисията е 9-степенна автоматична Speedshift.

За пазарния старт има два 4-литрови битурбо V8 двигателя с 476 и 585 к.с. Модифициран софтуер на двигателя и по-високо налягане на свръхпълненето – това е разликата

И двата V8 агрегата са нови за SL, предлагат се с двойно задвижване. На пръв поглед познат ни е само дългият преден капак, а останалата част изглежда доста динамично. По-дългото междуосие и по-късите надвеси на каросерията карат AMG SL да изглежда по-компактен – въпреки че с 4,70 метра е със седем сантиметра по-дълъг. Предницата се отличава с тесни фарове и типичната за AMG радиаторна решетка Panamericana. В калниците могат да се приютят джанти с 6 дизайна и размери от 19 до 21 цола. Отзад има светлини като при S-клас, електрически вадещ се спойлер и четири ръбести крайни ауспухови тръби. Най-голямото нововъведение освен прибиращите се дръжки на вратите е завръщането към покрива от плат, който се отваря и затваря за 15 секунди при темпо до 50 км/ч. Той осигурява по-спортна визия и спестява в сравнение с металния сгъваем покрив 21 килограма от теглото.

y Покривът от плат се отваря електрически за 15 секунди – и заема сравнително малко място в багажника

Въпреки това с тегло от 2 тона R 232 е по-тежък от преди. И това, въпреки че има алуминиева структура, каквато ще ползва и следващият AMG GT. В SL 63 има и активно окачване със система за стабилизиране на страничното накланяне. В SL 55 има обикновени винтови пружини, комбинирани с регулиращи се амортисьори. Тук също опционален е серийният при SL 63 блокаж на диференциала на задната ос. Серийното оборудване включва и задни завиващи колела, които, освен че намаляват диаметъра на завой, стабилизират автомобила в завоите. За първи път от R 129 (1989–2001) насам в SL отново има задни седалки. Те са разрешени само за пасажери с ръст до 1,50 метра, което ги прави подходящи единствено за деца. Така обаче новият SL е модел с 2+2 места.
Практичен е и малко по-големият багажник – сега той побира до 240 литра. Интериорът на роудстъра е луксозен във всяко отношение. Удобни седалки с вентилация и топла струя въздух за врата, аудиосистема Burmeister и солидно количество кожа с благородни шевове правят живота по-хубав. Иначе списъкът със спортни екстри също си заслужава: Performance седалки тип „корито“, карбонови украси, тапицерии от алкантара, червени предпазни колани и др. засилват динамиката на SL. Специфични за AMG индикации, Track Pace за анализ на автомобила и шест режима на шофиране също са на борда.

SL Typ W 198 произлиза през 1954 от 300 SL, който две години преди това печели Panamericana; през 1957 г. се появява роудстърът

За да хвърляте винаги поглед на настройките, SL има големи дисплеи за комбинираните уреди и за инфотейнмънт системата. За разлика от при Mercedes C-клас или S-клас 12,3-инчовият комбиниран уред не е разположен свободно зад волана, а под капак. Това предпазва от слънчеви лъчи, когато карате със свален покрив. По същата причина и 11,9-инчовият тъчскрийн на централната конзола може да променя електрически наклона си с 30 градуса.

За да може при отворен покрив и слънчево време да се вижда по-добре мониторът, той е с наклон от 30 градуса
Системата за управление на кокпита е обичайната MBUX, допълнена със специфично съдържание на AMG

След двата V8 агрегата ще се появят и други задвижвания, но 12- и 6-цилиндровите двигатели няма да бъдат сред тях. Вместо тях гамата на моторизациите ще бъде допълнена надолу с 4-цилиндрови агрегати. В момента има слухове за топмодел с 800 к.с. и Plug-in хибридното задвижване на GT 63 S E Performance.

Извод

След бледия предшественик Mercedes вече има сериозни намерения относно SL. Изцяло новоразработен от AMG и значително по-спортен още в състояние на покой. Страхотно е, че името бе възродено, а не погребано! Тук луксът и мощността си подхождат перфектно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин