2024
Произведеният в тираж едва 350 бройки Mercedes SL 65 Black Series е едно от най-екстремните творения в историята на AMG. Този черен Benz някога е принадлежал на Тото Волф!
V12 битурбо с 670 к.с., „раздута“ с 14 сантиметра каросерия и твърд покрив: това са основните отличителни характеристики на Mercedes SL 65 AMG Black Series. Специалният модел, произведен само 350 пъти, все още е един от най-екстремните автомобили с логото на AMG и беше най-мощната серия AMG за дълъг период време. Този екземпляр в черен металик Obsidian е не само в отлично състояние, но и е имал известен собственик.
Autocenter Sportive GmbH със седалище в германския град Бад Шусенрид близо до Улм предлага Mercedes SL 65 AMG Black Series, който някога е бил притежание на шефа на отбора на Mercedes във Формула 1 Тото Волф. Волф, който също е бил пилот в продължение на дълги години, е ентусиаст на тема автомобили до мозъка на костите си – затова и през ръцете му са минали много коли-мечти, в т.ч. и този SL 65 AMG Black Series.
SLK 55 AMG – първият представител на Black Series
В Mercedes с Black Series се означават най-екстремните версии на даден модел. Тази традиция започва през 2006 г. с често забравяния преди години, но много търсен днес SLK 55 AMG Black Series. SL 65 AMG Black Series беше пуснат на пазара в края на 2008 г. На базата на Mercedes SL (R 230) в сътрудничество с HWA AMG създаде истинско чудовище.

Най-сериозната промяна по модела е отстраняването на металния отварящ се покрив. Вместо т.нар. „вариотаван“ е монтиран по-тънък от подсилена с въглеродни нишки пластмаса с интегриран ролбар и удължени С-колони. Така роудстърът се превръща в купе. Но това не е всичко: SL, който така или иначе не е особено фин, е „раздут“. Предните калници са с 14 сантиметра по-дебели и са изработени от карбон – също като предния капак, предната броня и капака на багажника. При достигане на 120 км/ч задното крило се вдига нагоре с 12 сантиметра, с което при 200 км/ч аеродинамичното притискане се увеличава с максимум 50 килограма.
Заден дифузьор със специална изпускателна система и ексклузивни 19-/20-цолови ковани джанти също са сред основните характеристики на Black Series, както и спортни седалки тип „корито“ без странични въздушни възглавници, както и по-малък с 15 милиметра диаметър на волана. На практика от стандартния SL са взети само алуминиевите врати, както и компоненти по интериора.
V12 битурбо с 670 к.с. и 1000 Нм
Сърцето на третата Black Series, разбира се, е двигателят. За негова база е използван 6-литровият V12 битурбо от „нормалния“ SL 65 с означението M 275. Разбира се, за Black Series 612 к.с. не са били достатъчни – и затова в Афалтербах е взето решение да бъдат монтирани не само нови турбокомпресори (с по-голямо с 12% напречно сечение), но също и нов интеркулер (с 30% по-голям капацитет), както и модифициран всмукателен тракт.

В резултат на всички тези модификации са постигнати мощност 670 к.с. и максимален въртящ момент от 1200 Нм, който се е наложил да бъде ограничен електронно до 1000 Нм, за да не пръсне 5-степенния автоматик AMG Speedshift)! Според слуховете дори самият Волф участвал в разработката на Black Series. Ето защо не е изненадващо, че един от всички произведени 350 екземпляра е бил в неговия гараж.
Само на 6000 километра
Шефът на Хамилтън обаче явно не е карал много AMG-та с V12 битурбо – автомобилът е само на 6000 километра според показанията на таблото. Въпреки скромния пробег, SL-ът е с пълна сервизна история в Mercedes.
Според описанието Black Series-ът бил в безупречно състояние, без удари и се продава с пълна документация, включваща дори оригиналния договор за покупка на името на Тото Волф.
Между другото, не за първи път бившият SL 65 на Toтo Волф се продава. През 2021 г. шефът на отбора от Формула 1 се раздели с няколко автомобила; освен с въпросния Black Series, високопоставеният мениджър извади от гаража си също Ferrari LaFerrari Aperta (от което са произведени общо 210 бр.), както и Ferrari Enzo. Всички тези супермашини са били продадени с помощта на британския търговец на луксозни автомобили Том Хартли-младши.

Преди три години Волф оправда продажбата по следния начин: „Вече нямам време да карам автомобилите. (…) Сега минавам на електрически Mercedes.“ Явно обаче Волф не е яхнал вълната на електрификацията напълно, защото за последно беше забелязан в Монако зад волана на Mercedes 300 SL Roadster, а след това – в 300 SL Coupé.
AMG-то за продава за 1 млн. лева
Но да се върнем на основната тема: ако търсите SL 65 AMB Black Series в добро състояние и с добра история, този eкземпляр е най-добрият избор… Стига парите от вас да не са от значение – защото обявената цена е 499 990 евро (1 млн. лева), поради което въпросният Black Series е най-скъпият на пазара. Иначе има и по-достъпни – за по 740 хил. лева, но тях не ги е карал Тото Волф.