Mercedes SL 600 (R 129): автомобил мечта на всяка възраст

0602
2023

Mercedes SL винаги е бил безбожно скъп. Този екземпляр с топоборудване, обявен за продажба в eBay, през 1999 г. е струвал над 200 000 марки!

Който си купува Mercedes SL, е човек без финансови затруднения. Дори базовата версия на луксозния роудстър от Щутгарт е невероятно скъпа: през 1999 г. екземпляр от серията R 129 струва минимум 128 180 марки – с базово оборудване и 204 к.с.

Това обаче е само началото: учудващо е с колко много може да набъбне цената на модела, ако купувачът иска повече eкстри и повече „коне“. Да вземем за пример SL, който в момента е обявен за продажба в eBay: става въпрос за SL 600, произведен през 1999 г. с потентен 6-литров V12 и 394 к.с. Базовата цена на тази версия като нова е била 223 330 марки. Дали обаче след 27 години в супер Benz-а е останал живот?

Черна кожа, черна боя – след 23 години този SL все още изглежда свеж.

Купето разполага с последен писък на техниката за времето си. Стандартното оборудване на SL 600 включва например адаптивни амортисьори с контрол на нивото на предния и задния мост („ADS“). Сензори измерват надлъжното и страничното ускорение, както и ускорението на самите колела, и регулират електронно характеристиките на амортисьорите няколко пъти в секунда. При всички останали версии на SL само за тази система се плащат допълнително 7590 марки!

Benz-ът има също и автоматично затъмняващи се вътрешно огледало за обратно виждане и странично на водача, както и автоматичен климатик и ксенонови светлини със система за миене на фаровете (1148 марки). Естествено, при покупка на стар автомобил следва да се провери дали всички екстри функционират. Електрически регулируемите седалки с функция памет са стрували още 1299 марки.

Воланът доказва, че моделът е след фейслифта на SL от 1996 г.

SL 600 беше най-мощният SL под AMG-моделите

Обявеният за продажба в eBay екземпляр е от времето, когато означението върху задния капак Mercedes още показваше истинската кубатура на двигателя: така че въпросният SL 600 действително разполага с 6-литров V12 с колосалните 394 коня, благодарение които SL 600 е по-потентен дори от SL 60 AMG.

Серийните гуми в размер 245/45 R17 явно ще бъдат малко претоварени с максималния въртящ момент от 570 Нм. Ускорението спира чак при 250 км/ч – заради електронното ограничение. Само редките версии SL 70 и SL 73 AMG са имали по-висока повече мощност, но днес те са значително по-скъпи.

Автоматичен климатик, регулируеми амортисьори, ESP… през 90-те всичко това рядко беше стандартно оборудване.

Двигателите V12 често са на много километри

Що се отнася до надеждността с напредване на възрастта, това поколение на SL се представя доста добре. При R 129 проблемът с ръждата е много по-слабо изразен, отколкото при другите модели на Mercedes от същата епоха. 5-степенната автоматична скоростна кутия на 600 също създава проблеми рядко.

OЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА MERCEDES SL 600

Ако нещо се повреди, това обикновено са разпределителният вал, хидравличните повдигачи на клапаните или водачът на ангренажната веригата. Електрониката и конструкцията на мекия покрив с електрическо управление също могат да започнат да сдават багажа с времето – затова е най-добре да ги проверите внимателно.

Задната част изглежда „напомпана“, дори и само с една ауспухова тръба. Типичен Mercedes с автоматично излизаща антена.

Офертата в eBay е твърде скъпа – заслужава ли си?

Продавачът на въпросния SL иска за автомобила 44 900 евро (ок. 90 000 лева) – а това е много. Но на пръв поглед машината изглежда много добре, при това километражът отчита по-малко от 100 000 километра. Някои SL 600 се продават и за по 40 000 лева, но обикновено те са на повече от 200 000 километра. Но така и така покупната цена е само началото: потенциалният купувач трябва да си направи сметката добре, тъй като разходът на гориво е доста висок, а поддръжката – наистина скъпа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин