2017
Навремето това бе най-скъпият сериен германски автомобил, след това се превърна в колата на сутеньорите, днес е класик с повишаваща се цена. Няма спор, Mercedes SEC Typ 126 (1981–1991) може да се похвали с бурна кариера. Екземплярите в оригинално състояние от първата серия (до септември 1985 г.) вече са голяма рядкост.
Познавачите го наричат просто „сек“
Нашият тестов автомобил е паркиран при търговеца на класически автомобили Carracho Classics, последните цифри от номера на шасито са 32, което го превръща в един от най-първите SEC изобщо. Произведеният в само 11 267 екземпляра 380 SEC с V8-мотор с 204 к.с. днес той не може да се надбягва с разните TDI, но е великолепно, спокойно купе за дълги пътувания. Стихията на малкия 8-цилиндров двигател е спокойното движение с рядко превключване на предавките от меката като коприна 4-степенна автоматична трансмисия. Положението при каросерията на SEC не е толкова розово: ръждата по дъното в зоната на предното окачване и около рамката на задното стъкло се отстранява много трудно – и изключително скъпо. И при нашия екземпляр без TÜV предстои доста работа. Преимуществото: този 380 SEC е напълно оригинален и без никакви модификации. Освен това позлатени хромирани детайли, „крилати” врати и раздути калници се срещат най-често при 500 и 560, базовите модели 380 и 420 SEC не бяха толкова търсени от клиентите с меко казано странни вкусове.
+ Оригиналните и добре запазени SEC са доходоносна инвестиция, висок комфорт на возене, добро за автомобил на такава възраст оборудване за сигурност, добро снабдяване с резервни части
– Скъпи резервни части, типични огнища на корозия (рамка на задното стъкло, предна подрама), труден за реставрация, на пазара има много „окепазени” екземпляри

Ярката елегантност на 80-те години: кипарисово зелен лак-металик и тъмножълта кожена тапицерия. Луксозен детайл: електрическите асистенти за предпазните колани
Извод
SEC вече отдавна не е интересен на криминалния контингент. Запазените и оригинални купета без ръжда имат пред себе си голяма кариера на класически автомобили. Но разходите по възстановяването занемарени екземпляри надвишават пазарната им стойност.