Mercedes SEC Typ 126: моят модерен класик


31
май
2017

Навремето това бе най-скъпият сериен германски автомобил, след това се превърна в колата на сутеньорите, днес е класик с повишаваща се цена. Няма спор, Mercedes SEC Typ 126 (1981–1991) може да се похвали с бурна кариера. Екземплярите в оригинално състояние от първата серия (до септември 1985 г.) вече са голяма рядкост.

Познавачите го наричат просто „сек“

Нашият тестов автомобил е паркиран при търговеца на класически автомобили Carracho Classics, последните цифри от номера на шасито са 32, което го превръща в един от най-първите SEC изобщо. Произведеният в само 11 267 екземпляра 380 SEC с V8-мотор с 204 к.с. днес той не може да се надбягва с разните TDI, но е великолепно, спокойно купе за дълги пътувания. Стихията на малкия 8-цилиндров двигател е спокойното движение с рядко превключване на предавките от меката като коприна 4-степенна автоматична трансмисия. Положението при каросерията на SEC не е толкова розово: ръждата по дъното в зоната на предното окачване и около рамката на задното стъкло се отстранява много трудно – и изключително скъпо. И при нашия екземпляр без TÜV предстои доста работа. Преимуществото: този 380 SEC е напълно оригинален и без никакви модификации. Освен това позлатени хромирани детайли, „крилати” врати и раздути калници се срещат най-често при 500 и 560, базовите модели 380 и 420 SEC не бяха толкова търсени от клиентите с меко казано странни вкусове.

Почти изчезнали: SEC от първата серия (1981–85) с вълнообразни странични пластмасови панели

+ Оригиналните и добре запазени SEC са доходоносна инвестиция, висок комфорт на возене, добро за автомобил на такава възраст оборудване за сигурност, добро снабдяване с резервни части

– Скъпи резервни части, типични огнища на корозия (рамка на задното стъкло, предна подрама), труден за реставрация, на пазара има много „окепазени” екземпляри

Ярката елегантност на 80-те години: кипарисово зелен лак-металик и тъмножълта кожена тапицерия. Луксозен детайл: електрическите асистенти за предпазните колани

Извод

SEC вече отдавна не е интересен на криминалния контингент. Запазените и оригинални купета без ръжда имат пред себе си голяма кариера на класически автомобили. Но разходите по възстановяването занемарени екземпляри надвишават пазарната им стойност.

Още по темата

Card image cap
Skoda Octavia II Combi: „товарач“ за народа

30
юни
2017

Да, вярно е: Skoda Octavia Combi наистина има собствена страница във Facebook. Но тя се харесва и на хората, които предпочитат да си говорят, а не да туитват - и които просто търсят добър автомобил на добра цена

Card image cap
Трябват ли ми специални джанти за Runflat-гуми?

19
мар.
2016

Един въпрос към г-н Виланд, главния редактор на AUTO BILD Германия

Card image cap

В последния брой:

Архив >