Mercedes S 680 Guard с V12 издържа на експлозия от граната


6
окт.
2021

Mercedes ще пусне на пазара от новия S-клас отново версия Guard-. Нейното кредо: върховен лукс при максимална сигурност. Тествахме го!

С Mercedes S-клас Daimler обновява и бронираната версия на своя флагман. S 680 Guard 4Matic предлага върховен лукс и максимална сигурност. AUTO BILD тества тежащия няколко тона V12-звяр!

За новото поколение на S-Guard Mercedes са избрали нов път. Докато принципно предшественикът бе брониран S-клас, то новият модел е брониран автомобил в каросерията на S-клас. Което означава: дори самата конструкция е създадена специално за Guard, включително и специалините предпазни механизми. След това се монтират бронираните елементи. Плоскости с дебелина от няколко сантиметра и многопластови стъкла със защита от раздробяване осигуряват предпазна класификация от VR10 по VPAM. Това е най-високата степен на защита в частния сектор. Подобен автомобил би трябвало да издържи освен на обстрел и на взривяване на граната. На пода на автомобила има дюзи за гасене на пожар. Цялото задвижване – включително спирачките и трансмисията – е настроено спрямо по-голямото тегло.

Каросерията на S-клас е само маскировка

Каросерията на S-клас служи принципно само като маскировка, за да изглежда бронирания автомобил съвсем обикновено. При внимателно вглеждане, ще откриете разликите – например дебелите гуми Michelin  Pax, които след разкъсване издържат още 30 километров пробег.

От съображения за сигурност някои екстри не се предлагат в S 680 Guard

На пръв поглед това е един нормален S-клас. Впечатлението се променя след отваряне на вратата. Всяка от тях тежи 200 килограма и включва компресор за аварийно отваряне на прозореца. Притежателят на Guard седи отзад вдясно – в тази лига не е прието да управлява сам. Мястото и луксът са като в дългата база на S-клас. Хладилник, отопляеми и климатизирани седалки, както и инфотейнмънт система за задните седалки са част от оборудването с екстри на Guard. Не се предлагат обаче неща като стъклен покрив и управление чрез жестове – от съображения за сигурност.

Разходът на V12 мотора е на нивото на камион – заради теглото

Преместваме се отпред. Тук също цари атмосфера а ла S-клас. С тази разлика, че средният тунел е с бутони за разговорна и сигнална уредба, сирена, аварийно снабдяване с кислород и пожарогасител. Въпреки дебелите стъкла видимостта навън е много добра. 6-литровият битурбо V12 агрегат се „събужда” след натискане на бутон. Иначе двигателят с 612 к.с. върши своята работа в S-Maybach, но тук в Guard машината е крайно необходима – теглото на бронирания автомобил е 4,2 тона – колкото на малък камион. Разходът на гориво е 19,5 литра на 100 километра.

Впечатляващо е, как се справя S Guard с теглото си

Управлението на автомобила е впечатляващо. Дължи се най-вече на голямото тегло, което се усеща с всеки изминал метър. Благодарение на 830 Нм максимален въртящ момент притежаващият 4х4 задвижване колос се изстрелва забележително напред. В завоите спирачките захапват здраво, а при висока скорост в завоите целият автомобил се накланя доста и недозавива. Трикът за справяне – завивайте плавно, за да с осигурят гумите сцепление. При преминаване през неравности каросерията се люлее – прилича на люлеенето на яхта в бурно море.

И със спукани гуми няма разлика при движение

Като цяло Guard си остава с много добра управляемост. При това и със спукани гуми. За да демонстрират това, техниците на Mercedes изпускат въздуха от предна лява гума и изпращат отново на пистата. И действително поддържам правия курс при темпо 80 км/ч без никаква разлика. При завиване воланът е малко по-дефиниран,  но все пак се контролира добре. Това може да спаси живота ви в сериозна ситуация. Все пак автомобилът струва над 900 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин