Mercedes S-клас W 140 стана на 30 години


24
февр.
2021

Всъщност третото поколение на Mercedes S-клас (W 140) трябваше да се появи на бял свят най-късно през 1989. Но Big-Benz отпразнува дебюта си на изложението в Женева цели две години по-късно – т.е. преди 30 години. Това означава, че първите произведени екземпляри на шосейния крайцер със звездата на предния капак вече имат право на регистрация като класически автомобили в Германия.

Каросерията изглежда масивна до ден-днешен

Според девиза на Готлиб Даймлер „най-доброто или нищо“, който по-късно е превърнат в рекламен слоган, автомобилът е трябвало да постави нови стандарти по отношение на комфорта. Дори папа Йоан Павел II се движи с тази луксозна лимузина, използвайки услугите на личен шофьор. Mercedes S-клас от серията W 140 има впечатляващо присъствие на пътя и до днес: контурите на King’s Benz сякаш са чертани с линийка. Огромната решетка с тясна хромирана рамка и символът на статуса при Mercedes – звезда, която вече не е разположен върху решетката, а е изместена леко назад на предния капак, са красивите акценти в предницата. С дължина 5,11 метра каросерията поставя нови стандарти. Версията SEL (с обозначение V 140) се простира на още 10 сантиметра. Както се очаква, това удължаване се отразява единствено върху пространството за краката на пасажерите отзад.

Удобен салон: отделните задни седалки бяха стандартни за 600 дълга база.

В интериора нищо не скърца дори след 30 години

„Строгостта“ на изчистените и прости форми бива продължена и в интериора – тук ни посрещат почти незабележими равномерни фуги, разточително използване на дървен фурнир и фина мека кожа. W 140 SEL 600 в интериора излъчва спокойствие, каквото рядко се среща в наши дни – без никакви специални ефекти като амбиентно осветление или интериорни ароматизатори. Автентичен лукс. И въпреки това S-клас не забравя за околната среда. Каталитизаторът е с обем от седем литра и по този начин увеличава разхода в минимална степен. Рециклирането също играе важна роля: много от използваните пластмасови компоненти са направени от регранулат. Само няколко месеца след дебюта на модела при него започва да се използва хладилният агент R134a без CFC вместо прилагания допреди това R12.

Антенките, излизащи от каросерията за ориентация при паркиране, и задвижваната с помощта на пневматика дръжка на багажника разкриват инженерния шедьовър.

W 140 е инженерен шедьовър, пълен с иновации

Както всеки топмодел на Mercedes, W 140 също е новатор на своето време. Подобрената структура на каросерията повишава безопасността, при 8- и 12-цилиндровите модели сервоуправлението с променящо се спрямо скоростта предавателно число помага за маневриране, а сгъваемите странични огледала – когато се налага да преминете през тясно пространство. При някои модели обаче те започваха да хлопат при високи скорости, а механизмът за сгъване отказваше. На заден ход при паркиране от задните калници излизаха две „антенки“. С тези архаични предшественици на парктроника водачът се ориентира по-лесно за размерите на автомобила при паркиране. Дългите 65 милиметра помощници при паркиране, естествено, са хромирани. Между другото: истински парктроник започва да се поставя чак след 1995 г. на топмодела V12. Двойните стъкла гарантират, че шумовете при движение няма да се „натрапват“ на пътниците.

Слон на пръсти: 600 се движи безопасно във всякакви ситуации.

С модификации 500 и 600 ще се движите най-уверено

На 600 SEL стандартно се поставя 6-литров 12-цилиндров двигател с мощност 300 кВт/408 к.с. Агрегатът с код M 120 E 60 за времето си е изцяло нов и продължава да доставя удоволствие и днес, 30 години по-късно. Това позволява на компанията от Щутгарт да навакса спрямо основния конкурент BMW, който лансира топмодела си с V12 през 1987 г. Но дори версията 500 на W140 с разкошен 5-литров V8 двигател с по четири клапана на цилиндър (код M 119 E 50), изпращащ 240 кВт/326 к.с. към задните колела, се движи изключително уверено. Тогава шофирането на модел с обозначението 500 задължително беше свързано с наличието на осем „гърла“ под капак, а не с шест като в най-новата S-класа. В могъщата S-ка от началото на 90-те можете да пътувате наистина уверено само когато отзад стои обозначението 600 и 500. Дори по-малкият осемцилиндров агрегат във версията 400 не се представя като достатъчно потентен; да не говорим за шестцилиндровите 300 SE, 300 SE 2.8, S 280, S 320 или за тромавите турбодизели 300 SD, S 300 TD и S 350 TD, които не подхождат на S-класата нито със звука си, нито с разгръщането на мощността.

V12 демонстрира технически финес с четири горни разпределителни вала.

По данни на Classic Data пазарната стойност на Mercedes 600 SEL (W 140) с 408 к.с. е 35 000 лева за състояние 2 и 15 600 лева – за състояние 3. Пазарната стойност на Mercedes 500 SE (W 140) с 326 к.с. е 25 400 лева в състояние 2 и 11 600 лева – в състояние 3.

ИСКАТЕ S-КЛАСА W140? РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИТЕ В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата