Mercedes S-клас W 140 на 30 години: кралят отново е тук!

2209
2021

Ако се вгледаме внимателно в положението, Германия може би е изправена пред „блокаж на двигателя“: политическата ситуация е доста странна, неясна и шумна. От партията на Зелените се обявяват против автомобилите и едва ли не искат да качат министрите и самия канцлер на велосипеди. И ето че той стои на улица „Далман“ 4 в Бон, пощенски код 53113: Mercedes S-клас W 140, черен, с регистрационен номер от Щутгарт.

Mercedes S-клас W 140 става на 30 години! Той сякаш като че ли вчера бе паркиран пред канцлерството в Бон…

Не е истинският автомобил на канцлера, но изглежда точно като него. Ако портиерът от 90-те години на миналия век още беше в къщичката, щеше да кимне и да вдигне бариерата. ТОЙ ОТНОВО Е ТУК! Големият се завърна. Можем ли да се изразим така? Не, твърде двузначно е. Автомобилът отново е тук. Всъщност двамата са почти неразделни: Хелмут Кол прекарва последните си години като канцлер от 1992 до 1998 г. в преработен специално за него, брониран и оборудван с всички най-модерни по онова време екстри S-клас W 140. Тази серия става на 30 години и точно затова ние сме тук. Естествено и заради доброто старо време.

Когато шофьорът се приближава, дръжките на вратите при новата S-класа изскачат автоматично

Ах, Хелмут! Вие сте от онова време, в което вещите остаряваха и хората не си поръчваха всеки ден пратки от интернет. Така на километража на S-класата на Кол, която се намира в музея, пише 433 968 километра. НАД 400 000 КИЛОМЕТРА! Канцлерът изглежда е пътувал много в търсене на красиви местности на изток в новите провинции. При това Кол и новият S-клас са били като динозаври в началото на 90-те години – прекалено помпозни. След премиерата си на автомобилния салон в Женева през 1991 автомобилът бе ехидно подиграван. 1,89 метра широчина и прекалено широк, за да бъде превозван на автовлак по време на отпуската на красивите и богатите. А и онази работа с килограмите. 300 SE, тоест базата в тази лига, може да вози според производителя само трима възрастни с общо тегло най-много 260 килограма, тъй като иначе се надвишава допустимото общо тегло.

5,21 метра непреходен блясък: нашият тестови автомобил е 600 SEL с 6-литров V12 двигател и 408 к.с

Днес всичко е ясно: положението не е толкова страшно. Железниците са оправили проблема, а от Daimler са коригирали грешките в техническите данни. Все пак по онова време в модела е седял един човек с теглото на двама, и то винаги отпред вдясно. В Daimler не са виждали друг път толкова продънена седалка. Освен това S-класата на Хелмут Кол е тежала без него и без водача внушителните 3485 килограма. Да, специалното преоборудване е било тежко, и то във времена, когато свръхтежките електромобили още не са били изобретени. Но колата е била сигурна като форт Нокс. Runflat гуми с издръжливост на обстрел клас B6+, но за съжаление с DOT 356, тоест произведени през календарна седмица 35 на 1996 г. Затова за пътуването от Щутгарт до Бон вземаме 600 SEL.

Когато автомобилите още нямаха монитори: старият S е с всички възможни бутони
Всичко е дигитално: централната конзола преминава в тъчскрийн – Benz владее вълшебства

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА MERCEDES S-КЛАСА НА СТАРО

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв