Mercedes S-клас 2020: дигитална аристокрация


23
дек.
2020

На платформата в покрития паркинг вече няма движещи се коли. Мигачът се задейства. Автомобилът плавно се изтегля от паркомястото си и завива наляво. Мигачът се изключва, а колата продължава да се движи бавно напред, въпреки че в нея не седи никой. Дори и зад волана! Левият мигач се включва за втори път и возилото тръгва към тясната рампа, която отвежда към горния етаж на покрития паркинг на летището в Щутгарт. В момента, в който настръхвам, защото само след секунди сребристият лак металик на дългата лимузина ще се остърже в грубичката бяла стена, колелата на задния мост елегантно завиват в синхрон с предните и новата S-класа се разминава на косъм с очакваното от мен неминуемо посещение в тенекеджийно-бояджийното отделение.

Всъщност така изглежда автономното паркиране, което Daimler вече предлага в новото поколение на върховия си модел. Идеята е да слезете на входа на паркинга от колата и да я изпратите чрез команда от смартфона до предварително резервираното паркомясто. Благодарение на електронната инфраструктура в паркинга автомобилът ви ще се паркира сам, докато крачите към терминала. Щом се върнете от пътуването, имате възможност по няколко начина да докажете, че сте собственик на колата, като може би най-баналният от тях е ключът за нея. За да сте в крак с времето, може да заложите например на доста по-сигурната биометрична идентификация.

Високотехнологична совалка: този огромен автомобил се паркира сам дори в тесни гаражи

Седмата генерация на флагмана на Mercedes е с около пет сантиметра по-дълга, дизайнът по-скоро еволюционен, отколкото революционен, като може би най-голямата екстериорна промяна са задните стопове, които на мен лично определено ми допадат. Многото сензори и радари в предната решетка неминуемо се отразяват на визията отпред. Като цяло автомобилът не създава впечатление да е много голям, а всъщност си е направо огромен.

На фона на всенародната любов по всевъзможни SUV модели S-класата си остава нещо много специално за феновете и за производителя. Става дума за престиж и за печалби. Само през миналата година в целия свят са продадени над 75 000 бройки, или една шеста от реализацията при С-класата. Седмата серия на BMW успя да достигне 50 000 продажби, като новото й издание се очаква през 2022 г. Audi A8 ще се появи дори още по-късно, тъй като моделът бе обновен много скоро (2017). Дотогава елитният Benz безгрижно и безапелационно ще ръководи клуба на автомобилната аристокрация.
Динамичният комфорт и акустичното поведение без преувеличение са феноменални. Не че някой би очаквал нещо различно, но надграждането по отношение на лукс и екстравагантност в новата S-класа все пак изненадва. Например хидропневматиката, наречена E-Active Body Control, която проактивно командва амортисьорите чрез камера, която снима пътното платно и изпраща информация на контролните процесори. В случай на страничен удар системата мигновено повдига автомобила от съответната страна, за да може структурата на каросерията да поеме енергията от колизията и да защити максимално пътниците.

Разбира се, на борда не липсват нови масажни програми, отопляеми пухкави възглавници в ролята на подглавници, управляеми опори за краката, множество екрани за първия и втория ред, хладилно отделение или възможност за регулиране на предната седалка от втория ред. Според Mercedes в тази S-класа ще се почувствате поне толкова уютно, колкото у дома или в офиса. За това допринася и уникалното амбиентно осветление в купето, което може да трепти в синхрон с гласа ви и зрително подчертава функциите на множеството асистиращи системи. Звуковите закачки не остават по-назад. На огромния монитор в средата на кокпита можете да конфигурирате любимото си звучене на музиката от прецизните тонколони, като чрез футуристичен еквалайзер настройвате диапазона на тоновете, характерни за отделни музикални инструменти.

Новата S-класа внимателно следи поведението ви в автомобила. Ако се пресегнете към вратата и зад колата се доближава автомобил, амбиентното осветление на мига предупреждава за това. Дръжките отвън пък са плътно прибрани и се изнасят навън автоматично, щом се приближите. Екранът зад волана е с триизмерно изображение и внимателно наблюдава движението на очите на водача (Eye Tracking). Щом погледнете в някое от страничните огледала, системата ви предлага да си ги настроите от централното меню.

Впечатляващ е също така отрупаният с информация Head-up дисплей с добавена виртуална реалност – ще рече, големи сини стрелки се движат в синхрон с реалната пътна обстановка и ви напътстват да следвате зададеното от навигацията трасе. Ако например наближавате участък в ремонт, на екрана предупредително се визуализира багер. Или пък виртуално се възстановява изчезналата в обилния дъжд маркировка.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин